Tabac com a forma de vida als 14 anys
Hola!
Primer de tot, se que tindré moltes faltes d'ortografía, pero esque jo habitualment no parlo català, ho sento!
Començaré dient que sòc una nena de 14 anys, y vaig començar a fumar l'estiu de fà dos anys, es a dir, porto desde que vaig començar l'insti fumant.
No negaré que vaug començar per moda, pero ara mateix s'ha tornat com una obsesió. En aquests moments de la meva vida, el tabac forla gran part d'ella, ja que l'utilitzo com a surtida de les meves preocupacions, soc una nena qie a viscut desde sempre amb problemas a casa y semprd que surto, y abans he tingut problemas a casa, cuan fumu, les preoucupacions hem desapareixen, com a maxim he estat 11 dies sin fumar, pero de veritat no aguanto mes...
Jo vull deixar perque m'esta perjudiciant molt la salut. Consells?
Laura Medrano

Hola guapa!
El teu testimoni crec que pot servir d'ajuda a altres adolescents que decideixen començar a fumar i que no saben que això pot acabar-se convertint en una addicció. Està súper bé que hagis reflexionat sobre el tema i que reconeguis que estàs enganxada ja que aquest és el primer pas per a reunir forçes per deixar-ho. Òbviament no és fàcil ja que el tabac és addictiu, però el nostre consell és que et marquis al calendari un dia per a deixar de fumar i que aquell dia llencis (o regalis) tot el tabac que et quedi per a evitar temptació.
Pots agafar un calendari o la teva agenda i anar tatxant cada dia que aconsegueixes que passi sense fumar. Al principi et costarà molt però a mida que passin els dies ja t'hauràs acostumat a no fumar. Un consell que també et podem donar és que en els moments que normalment sols fumar, que intentis canviar la rutina. És a dir que si per exemple sols fumar sempre després de sopar quan et poses a mirar la tele, intentis canviar aquesta rutina i en canvi de posar-te directament a la tele, que intentis fer una altra cosa com llegir o dibuixar o el que pensis que et pugui distreure de les ganes de fumar.
Esperem que aquests consells et serveixin i si veus que et costa molt o no te'n surts, que demanis ajut al teu metge o metgessa per a que ells et vagin fent un seguiment o inclús et recomanin alguna medicació per a que et sigui més senzill.
Una abraçada i ànims que tu pots!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org