No sé que em passa...
Hola!
Fa uns dies em miro als miralls o als reflexes dels vidres i no m'agrada el que veig. Em veig grassa i ho vull canviar. Abans no m'importava com estava sinó com era. Però, ara m'hi fixo que tothom vol tenir un cos perfecte i m'he adonat que el meu no m'agrada. Les meves amigues em diuen que estic perfecte i que no em cal aprimar-me més. a canvi, el meu pare diu que estic grassa.
l'altre dia em vaig anar a pesar per curiositat i vaig veure que m'havia aprimat 15 quilos dels 10 als 13 anys. Quan es va morir l'últim avi que em quedava fa tres anys vaig deixar de menjar. Més tard, quan els trobava a faltar m'agobiava i el que feia era agafar coses de menjar. Ara estic preocupada perquè molts familiars meus són diabètics i jo no vull passar a ser-ho o també.
Moltes gràcies adolescents.cat
Laura Medrano

Hola!
Abans de tot dir-te que em sap molt greu això que expliques i que t'ho hagis passat tant malament. Per a poder-te aconsellar sobre el teu pes, necessitariem que ens donessis més informació i poder veure't en persona, ja que no entenc del tot això que dius que les teves amigues et diuen que estàs bé i en canvi el teu pare et diu que estàs grassa...
De totes formes crec que el més important és que et treguis del cap la idea aquesta de buscar el cos perfecte ja que això és un objectiu que no podràs aconseguir i que a part no t'aportarà que t'estimis més ni que tinguis més amics ni res de res. Pot ser que ara et sembli que si, però aquesta idea és producte de com d'influenciats estem pels cànons de bellesa de l'època actual.
Et recomano que demanis ajuda professional ja que podries estar tenint algun problema relacionat amb l'alimentació i amb l'autoestima. Si vols pots trucar-nos a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (www.acab.org) i així parlem una mica i t'aconsellem. No cal dir-te que tot el que parlem és i serà confidencial. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i pots preguntar per mi o per les meves companyes del consultori: Carlota o Mònica.
Una abraçada i ànims!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org