Psicòleg
Hola Adolescents.cat
No sé si es veritat o no, pero hi ha molt fixada la idea que per anar al psicòleg has de "pagar" perque és una consulta privada, lo típic que surt a les pelis, però m'agradaria saber si per la seguretat social o al CAP s'hi pot anar, ja que noto que últimament no estic bé en molts sentits. Sóc major d'edat, pero no tinc prous diners per pagar si fos privat i, de moment, no vull dir res als meus pares. Si no hi ha aquesta possibilitat, podria parlar amb el psicòleg de la uni, pero no se si es el mateix. :(
Moltes gracies per avançat i gracies per resoldre'ns els dubtes!
Estrella Dorca

Hola Sandra,
Et felicito i t'animo a buscar ajuda psicològica si és el que necessites! Valorem les opcions:
• De moment la psicologia no es troba dins els serveis d'atenció primària, però sí com a especialista. És a dir, pots anar al teu metge de capçalera i demanar-li que et derivi al servei de psicologia. Actualment no sé com estan les llistes d'espera ni el temps que passa entre visita i visita, però sí que existeix.
• Una altra opció és buscar algun psicòleg de confiança (algú que te'n recomani un a prop teu) i si no pots assumir tot el cost, parlar-ne amb els teus pares, ja que segurament t'ajudaran.
• Pots mirar d'utilitzar els serveis destinats a joves entre 18 i 25 anys que ofereixen preus més assequibles, per exemple la Teràpia25 a Vic, Olot i Girona (@teràpia25 a instagram) o bé la Consulta Jove a Barcelona.
• Finalment també podries anar al servei de psicologia de la Universitat i demanar que t'assessorin per buscar ajuda si ells no te la poden oferir.
Espero haver-te ajudat! i t'animo a demanar ajuda!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25