que em passa?
Hola.
Primer de tot gràcies per contestar-me,
Bé, tinc un problema, i no tinc ni idea de com solucionar-lo, i és que mai penso en mi, sempre van els altres al davant, i em fa por ferir els sentiments de qualsevol persona, per això faig coses que no m'agraden per por a que aquell "no", pugui ferir els sentiments a la persona que m'està preguntant. No puc viure així, encara que sembli poca cosa, sempre tinc alguna cosa al pit que no em deixa estar tranquila, i haig d'estar pendent dels sentiments dels altres, menys els meus.
Moltes gràcies
Estrella Dorca

Hola anònima,
Hi ha més d'una persona que es troba en la teva situació. És difícil aprendre a dir que no  i és més difícil anteposar els propis interessos als interessos dels altres. Pot donar la sensació que si pensem abans en nosaltres, som "egoïstes", però aquest egoïsme sa és molt necessari pel nostre benestar!
Cal aprendre a posar límits i no és gens fàcil. Aquí intentem donar-te alguns consells:
• Quan algú et faci una proposta, abans de dir el Sí, demana un temps per pensar-ho. Sigues assertiva i digues algo semblant a: "ostres, deixa'm-ho mirar/pensar i et responc d'aquí una estona".
• Pensa en si tens ganes de fer el que et proposen. És a dir, escolta't
• Fes alguna prova a dir No, què passa? S'enfaden? Deixen de parlar-te? Pots provar-ho amb persones amb qui tinguis molta confiança. Per exemple, prova a dir No una vegada cada 5 propostes. Com et sents després?
• Quan notis que estàs patint per haver dit que no, parla'n amb alguna altra persona. Segur que t'ajuda a veure-ho diferent i a no sentir-se culpable.
Si alguna persona no entén el teu No o no respecta la teva opinió... potser hauràs de valorar quin paper li dónes dins la teva vida, no creus?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25