Ja no puc mes
Bueno, tincados germans petits de 7 anys. I mai no fan cas de res, es comporten fatal i els meus pares no fan altra cosa que cridar i posar-se nerviosos pero fins a un Punt que arriben a donar cops a les parets per desofegar-se. Pero la pitjor part me l'emporto jo porque no no faig res i ja estic prou estresada amb totes les coses que faig i que quan arribó a casa es un estat de nervis constant. I a sobre moltes vegades prenen amb mi la furia per qualsevol tontería quan jo nomes intento molestar el menys posible( i trec bones notes, mai no baixo del 9). De veritat, moltes vegades per la nit ploro i aixi em desofego de tot l'estrés que m'aig d'aguantar durante el día. I aixo se lo suma que (els meus pares no ho saben) de vegades em faig talls als braços per desofegar-me i després em sento con la merda. I ara ja ho he deixat pero abans de vegades m'afartava de menjar perque em sentía millor i despres em sentía malament i em provocaba que el vomit (ara ja no ho faig) pero siusplau doneu-me Consell perque jo no puc més amb aquesta situacio
Estrella Dorca

Hola Cecilia,
La situació a casa no és fàcil i això et fa patir molt. Segurament estàs buscant la manera d'alleujar aquest dolor, però amb els talls ni amb el menjar ho soluciones oi? Al contrari, et porten més maldecaps i, sobretot, més malestar i més sentiment de culpa.
Quan estem tristos, quan ens sentim desbordats, hem de trobar la manera de poder-ho canalitzar. Com? Cadascú ha de trobar la seva estratègia. Aquí et proposo algunes coses, a veure si alguna et pot ajudar ;)
• Fer esport o activitat física. Sortir a córrer o practicar algun esport d'equip. Quan estem fent activitat física, el nostre cos es concentra en aquell moment i el nostre cap pot descansar... a més, segreguem substàncies dins el cervell que ens aporten benestar. I això contrarresta amb les sensacions de dolor i malestar que teníem. Quin esport practiques?
• Fer alguna activitat artística. Aquí ets ben lliure: escriure, pintar, ballar, cantar, dibuixar.... tot el que sigui art, ens ajuda. És una manera que té l'ésser humà per expressar-se i per poder desfogar-se. Quina és la que t'agrada més?
• Quedar amb alguna amiga. Quan quedem amb els amics i passem una bona estona parlant i rient, sempre ens sentim millor després, oi? Amb qui podries quedar?
• Parlar amb els teus pares o persones de confiança. Parlar amb els pares, explicar-los com et sents i tot aquest patiment també t'ajudarà a sentir-te millor. Quan ens quedem el dolor a dins, normalment aquest dolor es fa més intens. Si som capaços d'expressar-lo i explicar-lo a algú, normalment es suavitza, fes la prova ;)
Espero que facis la prova i descobreixis què t'ajuda més a canalitzar el dolor!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25