URGENT! 0410
Hola adolescents!
Em dic Maria i tinc 13 anys. Ultimament odio molt a la meva mare, i en veritat tinc motius per odiar-la.
La meva mare es molt estricte i vol que estudii molt i tregui bones notes. El que em fa moltissima ràbia és el tema del mòbil. Tots els de la meva classe tenen mòbil, el porten cada dia al institut, el tenen cada dia... Però jo no. A mi només m'el deixen el cap de setmana i amb prou feines. Estic farta de que em digui que me'l deixa el cap de setmana i de cop me'l tregui. Jo entenc que hagi d'estudiar però no he d'estar tot el dia estudiant com si estigues tancada en algun lloc no? Avui per exemple, havia quedat amb una amiga que fa molt que no ens veiem. I ja havia començat a estudiar la setmana passada perquè pugués quedar avui. Doncs no, la meva mare de cop m'ha dit que no podem quedar, que he d'estudiar quan porto una setmana estudiant. Tampoc em va deixar anar a conèixer el meu idol quan venia a Barcelona, potser direu, home es car però es que m'ho pagava jo amb els meus diners i hi anava amb una amiga meva que ens portava la seva mare. Que puc fer per odiar-la menys? Necesito ajudaa!
Estrella Dorca

Hola anònima!
Sembla que amb la teva mare no acabeu de trobar el punt mig. Ella està fent els possibles per ajudar-te en els estudis i potser no s'adona de com ho portes tu organitzat. Intenta parlar amb ella i explicar-li el teu punt de vista, intenta entendre-la i que ella t'entengui. Pacteu les estones d'estudi. És a dir, com pot saber la teva mare que estàs estudiant? Quanta estona hi dedicaràs? I pacteu també estones d'oci (per parlar amb el mòbil o per quedar amb les amigues). Parleu del què passarà si suspens alguna assignatura o si algun examen no et va bé (augmentaràs les hores d'estudi?).
Si la teva mare veu que t'organitzes i que ets responsable amb les teves obligacions, mica en mica et donarà més llibertat, ja veuràs! La llibertat va lligada a la responsabilitat.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25