Amiga tòxica
Hola, tinc 17 anys i no aguanto més. La meva "millor amiga" és una persona tòxica, em manipula perquè faci sempre el que ella vol, i ho faig per por a com pugui reaccionar, ja que és molt bruta e impulsiva. Moltes vegades em falta el respecte i, encara que es pensi que no m'afecta, sí que ho fa, per exemple, em diu que no tinc més amics, que sóc rara, que estaré soltera tota la meva vida (ella es lia amb un tio nou cada setmana, i jo encara no m'he liat) etc. Sempre està possant reggaeton i quan li dic que ho tregui s'enfada i em crida, després em diu que el reggaeton és la millor musica i no la "merda" de green day i tot aixo que escolto jo. Sempre que vull quedar amb altres amics es vol acoplar i al final acabem no quedant perquè a ningú li cau bé. Sempre m'està parlant o de tios que li parlen (com si estigues sol·licitada) o de reggaeton, i a clase es posa a cantar reggaeton o es fa la choni. Fa que tregui males notes perqué em distreu a classe i això no es bo perquè estic en 1r de batxillerat i vull anar a la universitat. Últimament crec que m'estic allunyant però s'ha donat compte i l'altre dia em va dir que ens estem allunyant. Sempre em fica en movides de les quals surto afectada, i després sembla que tot sigui culpa meva. Crec que la gent sap que em manipula i tot això, i això fa que em senti com un merda, ja que no m'ho diuen. També volia dir que no tinc gens d'autoestima i crec que és per culpa seva. Sempre està fent postu i dient lo guapa que és (ami no m'assembla gens guapa, i crec que els nois es lien amb ella perquè és una facilona) i això em fa sentir insegura i lletja, tot i que la gent diu que no ho sóc. Crec que això ho fa perquè en el fons se sent insegura, i l'unica persona que l'aguanta soc jo perquè sóc tonta i no tinc collons a allunyar-me. D'alguna manera em té atrapada dins seu i no sé com sortir.
Si us plau, no publiqueu això a l'inici perquè ella llegeix adolescents.cat.
Estrella Dorca

Hola Gossip Girl,
A mi no em sembles tonta per res del món! T'estàs adonant de com et tracta aquesta persona, estàs veient com et fa sentir i quines conseqüències tens i la gent a vegades no és capaç de treure's la bena dels ulls!
Estàs fent el correcte, segueix distanciant-te d'ella, deixa d'explicar-li algunes coses, demana-li a la classe que et deixi tranquil·la (o demana al professor que et canvii de lloc...) i, sobretot, QUEDA AMB ALTRES PERSONES!! No deixis que et faci perdre amistats! Tens tot el dret a quedar amb qui vulguis, així que fes-ho!
Segurament ella notarà aquest canvi d'actitud i intentarà fer-te sentir malament o recordar-te tot el que heu viscut juntes... Això és una etapa de la teva vida que no pots borrar i que existirà sempre, però potser ja s'ha acabat. A vegades hem d'aprendre a tancar les històries que tenim amb algunes persones... encara que ens faci mal... i tu ja t'has "desenamorat" d'aquesta amiga, per tant, és moment de tallar la relació, perquè és el que necessites! Quan sentim que una persona no ens aporta res i ens fa sentir pitjor, el més sa és allunyar-se d'ella.
Ets molt valenta! Continua així i comparteix els teus sentiments amb altres persones, veuràs com t'ajuden i et fan sentir bé ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25