No m'he liat mai i crec que tinc l'autoestima baixa
Hola!
Volia explicar això per desfogar-me i que m'aconsellessiu :
Tinc 17 anys i no m'he liat mai. Totes les meves amigues ja s'han liat i en un principi, a mi això no m'afectava, no em capficava ni res pel fet que jo no ho hagués fet. Però fa poc em vaig començar a "rallar", pensava coses com això es normal? Em quedaré sola per sempre? Algú m'estimarà? També no és que tingui l'autoestima precisament alta i amb les "rallades" no es que hagi pujat gaire. Hi ha vegades que no hi penso i em dóna igual, i altres moments que m'agafen "bajones" i no m'agrada com em sento. Ho he parlat amb amigues meves però sento que no ho comprenen. També sóc conscient que una relació amorosa o el fet d'haver-se liat o no, no ha de definir qui ets però hi ha moments que no puc evitar pensar-ho i fer-me aquelles preguntes. És normal el que sento? Com podria deixar de pensar això i tenir una autoestima més alta?
Moltes gràcies,
Petons
Elena Crespi

Hola!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
El que et passa és completament normal i és important que no et ratllis perquè com més ho facis més preocupació generaràs al voltant i més difícil serà que arribi aquest dia.
Sentir-ho és normal i per a millorar l'autoestima s'han de tenir presents els teus èxits, has
de ser conscient de les vegades que has fet bé les coses i no sempre
centrar-te en quan no has aconseguit allò que volies, has de tenir
clares les teves qualitats, que les tens i sovint les obviem i has de
preparar-te per a les situacions que més et costes i et són difícils.
Una abraçada ben forta!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com