Ajudaa!!
Hola, necesito ajuda i vosaltres segur que me la donareu.
El problema és que què puc fer perquè la gent em vegui com una persona normal/amic i no per necesitat (deures,etc.)?
A més, sóc molt tímid, sobretot amb noies i crec que és amb qui millor em porto i no sé com arreglar-ho.
Per qualsevol pregunta més personal us deixu aquí el meu correu: jordipa67@gmail.com
Elena Crespi

Hola Jordi!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
Intentarem donar-te algunes claus per a millorar la teva timidesa i tenir millors habilitats socials.
El
periodista Francesc Miralles fa un petit recull que ens va molt bé per
ajudar-te. Explica que s'han de fer 3 coses per vèncer la timidesa:
1. Millorar l'autoestima
2. Crear habilitats socials
3. Aprofitar els avantatges
Per
a millorar l'autoestima s'han de tenir presents els teus èxits, has de
ser conscient de les vegades que has fet bé les coses i no sempre
centrar-te en quan no has aconseguit allò que volies, has de tenir
clares les teves qualitats, que les tens i sovint les obviem i has de
preparar-te per a les situacions que més et costes i et són difícils.
Per
crear habilitats socials, primer, ha sde tenir en compte que tímida no
és aquella persona que parla poc... sobretot, perquè llavors confonem
parlar molt amb ser extrovertit i l'objectiu que pots tenir és el de
parlar molt (i llavors és quan diem coses fora de lloc perquè ens
comportem com no som). El que és important és que guanyis seguretat amb
les coses que sí que vols dir i que formen part de tu. Per tant, no et
fiquis per terrenys que no toquen i si tens dubtes d'una cosa, una bona
manera, és preguntant sobre allò... i ja has iniciat una petita
conversa...
I quan parla
d'aprofitar els avantatges, ens diu que els experts en timidesa diuen
que les persones tímides sou molt desitjables perquè teniu grans
qualitats: Sensibilitat, fidelitat, atenció, reflexió, modèstia, misteri
i suavitat... i tot això és molt positiu per a relacionar-te amb els
altres...
Aprofita tot això i, per
si de cas, et deixo un vídeo d'un programa de TV3 que va fer sobre com
vèncer la timidesa que espero que et pugui ajudar:
%3Cbr%3E%3Cdiv%20style=%27width:100%;max-width:100%;overflow-x:hidden;%27%3E%3Ca%20target=%27_blank%27%20href=">
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com