Sempre me'n penedeixo
Hola!!
El cas és que sempre vull fer coses (com parlar amb algú, començar una conversa, fer un comentari, etc) però m'ho penso massa i acabo sense fer-ho. Li dono voltes, de quina serà la resposta, de si ho he de fer o dir o no, de quines seran les conseqüències... I mentres li dono voltes penso que me'n penediré si no dic res, però sempre acabo sense dir res. No sóc capaç d'animar-me a mi mateixa en aquest sentit ni de sortir d'aquest bucle un cop hi entro. Algun consell?? Potser m'ajudaria saber com no posar-me nerviosa per parlar amb algun noi que m'interessi o m'agradi, ja que és normalment quan em passa (tot i que no sempre).
Gràcies!! Petons!!
Elena Crespi

Hola anonima24!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
Intentarem donar-te algunes claus per a millorar la teva timidesa, autoestima i tenir millors habilitats socials.
El
periodista Francesc Miralles fa un petit recull que ens va molt bé per
ajudar-te. Explica que s'han de fer 3 coses per vèncer la timidesa:
1. Millorar l'autoestima
2. Crear habilitats socials
3. Aprofitar els avantatges
Per
a millorar l'autoestima s'han de tenir presents els teus èxits, has de
ser conscient de les vegades que has fet bé les coses i no sempre
centrar-te en quan no has aconseguit allò que volies, has de tenir
clares les teves qualitats, que les tens i sovint les obviem i has de
preparar-te per a les situacions que més et costes i et són difícils.
Per
crear habilitats socials, primer, has de tenir en compte que tímida no
és aquella persona que parla poc... sobretot, perquè llavors confonem
parlar molt amb ser extrovertit i l'objectiu que pots tenir és el de
parlar molt (i llavors és quan diem coses fora de lloc perquè ens
comportem com no som). El que és important és que guanyis seguretat amb
les coses que sí que vols dir i que formen part de tu. Per tant, no et
fiquis per terrenys que no toquen i si tens dubtes d'una cosa, una bona
manera, és preguntant sobre allò... i ja has iniciat una petita
conversa...
I quan parla d'aprofitar els avantatges, ens diu que
els experts en timidesa diuen que les persones tímides sou molt
desitjables perquè teniu grans qualitats: Sensibilitat, fidelitat,
atenció, reflexió, modèstia, misteri i suavitat... i tot això és molt
positiu per a relacionar-te amb els altres...
Aprofita tot això i,
per si de cas, et deixo un vídeo d'un programa de TV3 que va fer sobre
com vèncer la timidesa que espero que et pugui ajudar:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/bricolatge-emocional/vencer-la-timidesa/video/3020950/
">
I un altre sobre com vèncer la por:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/bricolatge-emocional/vencer-la-por/video/3021030/
">
Espero que et puguin ajudar!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com