Alguna idea?
Tinc el que crec que es un problema, hem menjo les ungles fins al punt de que he arribar a ferme sang i arrencarme part de la pell dels dits quan no tinc ungles que mastegar i ho he intentat tot per deixar de fer-ho, podeu donar-me alguna idea per ajudarme?
Estrella Dorca

Hola!
Doncs normalment menjar-se les ungles s'associa a una situació d'estrès, d'avorriment, de tristesa, de preocupació, de vergonya... Intenta descobrir en quins moments tens més tendència a mossegar-te-les!
Com ho pots descobrir?
• Tapa't les ungles amb tiretes durant tot un dia. T'adonaràs de la quantitat de vegades que et poses les mans a la boca i podràs veure què ha passat abans: era una situació tensa? Hi havia desmotivació? Per avorriment?
Un cop sàpigues quines situacions et porten a mossegar-te les ungles podràs aplicar diferents solucions:
• Prova de tenir sempre un caramel per posar-te a la boca. Si tens la boca ocupada, és més difícil que te les mengis.
• Ocupa les teves mans. En situacions de nerviosisme, tingues una goma elàstica a les mans i juga amb ella.
• Deixa una ungla "salvada". És a dir, intenta protegir una ungla i no mossegar-te-la. Quan vagi creixent, talla-la i cuida-la (com si fessis la manicura només per aquesta ungla). Al cap de dues setmanes, comença a protegir una nova ungla (recorda que n'hi hauràs dues de salvades) i mica en mica protegeix-ne una de nova. La satisfacció en veure la diferència t'ajudarà a continuar amb aquest esforç!!
De totes maneres, si veus que necessites més ajuda, ves a un especialista ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25