Ajuda si us plau!
Soc una noia de 17 anys i necessito que em doneu consell si us plau.
Estic preocupada perque nomes m'he liat un cop i cada vegada que haig de parlar amb un noi em poso molt nerviosa i no se que dir. Fa temps que no m'agrada ningu i si m'agrades algun noi tampoc m'atreviria a parlar-li per vergonya.
Gracies!
Elena Crespi

Hola Cèlia!
Primer de tot, moltíssimes gràcies per escriure'ns i demanar-te disculpes pel retard en la resposta. Anem força atabalades i no atrapem la gran quantitat de consultes que ens feu arribar dia a dia.
Tenir vergonya és el més normal del món i si no en tinguessis no seria lògic. Sempre que tenim una situació que ens posa nervioses, la vergonya apareix. Ara bé, el que pots fer és normalitzar la vergonya, inclús dir-li al noi amb qui parles que et fa una mica de vergonya perquè com més vulguis que aquesta marxi, més es quedarà i creixerà.
De vegades, no ens queda més remei que acceptar que hi ha coses que ens passen i és quan les acceptem que llavors podem portar-les millor. Però si rebutges una emoció tan natural com la vergonya, aquesta s'instal·larà al teu costat i no voldrà marxar!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
Psicòloga
Instagram: @elenacrespi81
www.elenacrespi.com