timidesa al poder:(
Tinc un problema i és que no sóc atrevida a RES, ni tema d'amor ni tema de proves ni de res... Per exemple fa poc vaig anar amb bus amb les de me classe i jugàvem a proba o veritat com que en aquell moment no hi havien nens vaig triar proba perquè sabia que no em tocaria res de petons ni lius amb nens (si hi haguessin sigut no m'hagués atrevit per variar..) i em va tocar que crides per tot el bus que estava soltera i que a la tarda estava sola a casa, només això! que em sembla una cosa molt absurda.. doncs ni això vaig poder fer quan ho anava a dir m'agafava un atac de nervis i no podia... I això amb molts altres casos principalment l'amor... la meva antiga parella em va deixar perquè em feia molta vergonya estar amb ell tot i que m'agradava molt... I em preguntava si em podríeu ajudar perquè no em mola gents això de que quan m'haig d'atrevir a fer el que encara que vulgui no puc...
espero que m'ajudeu...
Gràcies!
Estrella Dorca

Hola anònima,
Doncs quina prova més xunga! M'agradaria saber quantes persones s'atrevirien a fer-la! perquè no estic segura que tothom s'hagués atrevit a cridar dins d'un autobús això!
De totes maneres, la timidesa és un tret de personalitat que ens ajuda a observar i analitzar l'entorn, ens dóna pistes sobre allò que s'espera de nosaltres i així nosaltres no ens comportem de manera "estranya". Així que una mica de timidesa és benvinguda!
L'única manera de passar la vergonya és fent allò que ens fa vergonya sense pensar-hi gaire. El problema ve quan comencem a rumiar i avançar les possibles reaccions, aquí ve quan ens tallem i no ho fem. Però si en el moment que volem fer una cosa, la fem ràpidament, és més fàcil que l'aconseguim amb èxit! Per tant, la recomanació és "no pensar, actuar!". Ara bé, a vegades ja va bé posar una mica el fre! Ser atrevida també ens pot portar problemes!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25