la meva família amb contra meva.
estic bastant mal ja que la meva millor amiga surt amb el meu ex el paio que m'ho va fer passar fatal, maanger em vacila m'insulta i em diu que sóc una put* per pensa en tants de paios i ella fa uns anys feia el mateix em diu que pare de ser així em critica tot que si perque escolto este tipo de muúsica que si perque vaig amb aquesta, que perque no menjo tant que perque no faig res a casa que perque no trac al gos ( estic amb molts d'examens)que perque no paro de pensa en tants de paios i li dedico temps quan ella es la primera en sortir amb el seu novio i fer 1000 trucades al dia, que perque vesteixo així que perque penjo estes frases. Mamare eem mirava mal estava decepcionada amb mi perque treia males notes i es normal es batx i munpare igual total que em volien porta a un psicoleg ja que deien que no sabia res ni estudia ni res em deien que estava loca em deien tantes coses per a que jo em sentigues mal i ara perfi he comensat a treure 9 10 i 8 i quan lis dic el unic que em diuen es ah molt be, ja esta! no em presten atenció mai mamare ve de treballa dina sen va queda estudia i passa de mi i munpare tot u faig mal per a ell TOTT i em diu que aprengue exemple de manger i que si ella això i ella lo altre, ella es la seva favorita m'estresen a casa i quan arribo de de natació que faig 5 hores per tarde ja em diuen va fes-te la habitació i em malden per tyot no em diuen com ha anat el dia ni es precupen. Les meves amigues pasen de mi i van amb la que surt amb el meu ex i jo me fastidio i ja me cuidare jo sola saben que estic mal i ninguna em pregunta com estas. Tambe tinc una lessió al turmell i fa mes de dos anys que ho porto he anat a tot tipus de rehabilitacions metges hospitals etc i ningú ho cura, el mal seguix allí. Estic moooolt agoviada i neceessito ajuda l'unic que desitjo dia detras de dia es que torni a ser de nit per poder dormir i que ningú em parli.
Estrella Dorca

Hola Maria,
Ostres! La teva consulta és molt potent! Espero que escriure-la et servís per poder desfogar-te una mica.
Anem a pams que tot junt és molt difícil de gestionar:
• Germana - Les relacions de germans no són fàcil i a vegades hi ha temporades que són més complicades que altres. Intenta no entrar en el seu joc, sembla que et vol provocar, no? Per què no intentes respondre-li dient coses boniques d'ella? Així la sorprendràs i veurà que tot i la vostra relació, tu ets capaç de veure els seus punts forts. A més, pel que expliques, la teva germana intenta buscar algun moment per fer alguna cosa amb tu...
• Pare i mare - els teus pares t'ofereixen ajuda d'un professional (un psicòleg) perquè segurament no saben com més ajudar-te. Sí que es preocupen per tu, però potser no ho demostren de la manera que t'agradaria.
• Família en general - Et queixes que et demanen que col·laboris a casa, creus que tenen raó? Creus que hauries de col·laborar una mica més en les tasques de casa (treure el gos, fer-te l'habitació,...). Si saps que aquestes feines són les que et toquen a tu, intenta fer-les abans que ells te les manin, així veuran que ets responsable i es relaxaran. Un altre tema, si tens ganes que et preguntin pel teu dia, pregunta tu abans! Pregunta a la teva mare què tal la feina, demana-li al pare com està, preocupa't per la teva germana.... veuran que tens interès per ells i els ànims es relaxaran, ja veuràs ;)
• Amics - si no estàs còmode amb les teves amigues i no et fan sentir bé, busca altres persones amb les que et sentis a gust! No ens podem tancar en un sol grup de persones, perquè ens limitem molt.
• Agobiada - Si notes que estàs atabalada, que tota la situació et supera, potser serà moment de plantejar-te si necessites algun tipus d'ajuda de fora. Els psicòlegs són professionals que ajuden a les persones a sentir-se millor, a aprendre a afrontar les situacions de la vida sense que ens facin tant mal... Pensa-hi ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25