DUBTE
Hola! Tinc 15 anys, medeixo 1.69 i peso 50 kg, està be? Un altre dubte, es que s'hi hi ha algun tipus d'aliment que fagi que creixin els pits i quins aliments fan que surtin grans per no menjar-los. Moltes gràcies.
Laura Medrano

Hola!!
Segons el que ens has dit que mesures i peses podem considerar que el teu pes està dins la normalitat però a la franja baixa. Respecte al tema dels pits no hi ha cap aliment que faci augmentar-ne el tamany ja que això depèn fonamentalment de la predisposició genètica de cadascuna.
Pel que fa als aliments que provoquen granets, no és 100% així ja que el tipus de pell que tenim també depèn de la genètica i la tendència a fer més o menys grans no només està en funció del que mengem. Tot i així sí que és cert que els aliments que tenen més greixos tenen més probabilitats de provocar granets (embotit, brioixeria, parts del porc que tenen més greix, mantegues,...). Procura menjar aquests aliments amb moderació i així ajudaràs a prevenir que te'n surtin més del compte. A banda, també és essencial tenir una bona higiene de la pell i rentar-te la cara amb sabó abans d'anar a dormir i durant el dia evitar tocar-te-la molt, sobretot si no tens les mans netes.
Ah! I no els rebentis que podrien quedar-te marques a la cara.
Esperem haver-te ajudat. Gràcies per fer servir el Consultori!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org