Necesito oblidar-ho
Hola, tinc 16 anys i porto dos anys amb el meu novio. L’estiu passat per sant joan estavem els dos junts i ell va anar al lavabo un moment, en aquell moment va estar parlan amb una noia de la nostra classe (anem a la mateixa) i va esborrar la conversa. Jo ho vaig saber perquè em va donar el mobil per mirar una cosa i vaig veure que la noia li deia adeu. Li vaig preguntar i ell em negava que havia estat parlant amb ella fins que finalment ho va admetre. Jo no sabia que pensar i vaig estar molts dies angoixada. La noia amb la que va parlar la setmana seguent va tornar a parlar amb el meu novio dient-li que em deixés que jo no era bona per ell i ell no va fer res. Jo li deia que perquè no reaccionava i no deia res. Després d’estar tot el dia plorant finalment li vaig preguntar a qui preferia, si a ella o a mi que era la seva novia i tampoc em va contestar. Al dia seguent la vaig veure guardada al seu wathsapp amb aquest nom: “asdfg”. No entenia res. Ell em va demanar perdo i ara no es parlen, ja que van discutir perquè ell es va donar conte del que havia fet. El meu problema es que encara no ho he pogut oblidar i em fa mal veure’ls a la classe tot i que no es parlin ni re, i no puc deixar de pensar que ell sent alguna cosa per ella tot i que segurament són només coses meves. T’agrairia que em diguessis com puc oblidaru i tornar a confiar plenament amb ell de manera que veure’ls a prop a classe no m’afecti ni em recordi el passat. També si creus que tinc raó i el meu novio pot sentir alguna cosa per aquesta noia digam-ho. Jo ja li he preguntat i la seva resposta sempre és que no.
Gràcies.
InterPersonal

Hola! Carai quina història, entenc perfectament pel que estàs passant ja que no és una experiència gens agradable. Anem a veure si puc ajudar-te. Primer de tot, ja sé que costa oblidar-les aquestes coses però si realment vols estar amb el teu nòvio ho hauràs de fer com sigui. Ell et va enganyar si, però desprès va rectificar i et va escollir a tu, això ja és una prova que almenys vol estar amb tu ja que tu li vas donar la oportunitat d'escollir i es va quedar al teu costat. Si hagués volgut anar amb l'altra noia ho hauria fet i no va ser així. Ara bé, si deixes que aquest rencor s'apoderi de tu i no acabes de confiar mai més amb ell, posaràs un verí a la vostra relació que pot fer que l'acabi espatllant del tot. Quan ens aparallemt amb algú, hem de tenir clara una cosa, mai, mai, mai, podrem entrar al cap de l'altra persona i saber al 100% què sent, per tan hem de confiar amb l'altre i intentar ser tan feliços com poguem. No podem preveure el futur i saber què passarà, si el nostra company ens trairà, ens anganyarà, etc i si ens posem a pensar en això tot el dia no aconseguirem estar bé mai. En el teu cas, et costa més confiar-hi perquè ja has viscut un episodi on t'has sentit traïda, però això enlloc de fer-vos més febles us ha de fer més forts. Ara ja has viscut com et sents quan algú t'enganya i ja saps quines eines tens per fer-hi front. En el teu cas el final ha sigut feliç però si no aconsegueixes passar pàgina no podràs tenir una relació com cal. Mira, jo no et puc assegurar que no torni a passar, però et demano que et facis la següent pregunta: vols estar amb el teu nòvio tot i el que va passar? Si la teva resposta és si, oblida el passat i mira endavant i disfruta la teva relació. SI dubtes, potser hauries de parlar amb ell i decidir què voleu fer.
Molts ànims! Una abraçada!
Marina Marull www.interpersonal.cat