No sé que em passa, estic obsesionada...
Hola! Primer de tot volia dir que tinc 16 anys. Medeixo 1'56, i peso 40-41kg. Estic primeta i no dic en contràri, sóc tota jo petita. El problema ve ara...
Estic obssesionada amb les caloríes, amb tot... fa dos o tres anys estava igual... feia 5 apàts i he reduit a 3... no sé que em passa. Menjo cada cop menys per càrrec de consciència...
Miro totes les calories i trio en que menys en porto, busco per internet sobre cada aliment que menjo haviam quantes en porta...
i no sé que fer...
Gràcies per atendrem!
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!!
Pel que expliques sembla que efectivament estàs molt obsessionada amb els aliments i amb les calories que portes, i segons dius fins i tot tries els aliments en funció dels que tenen menys calories...
El nostre consell és que demanis ajuda professional per a resoldre aquest tema ja que sinó podria acabar afectant-te a la teva salut, no només mental, sinó també física. Suposo que ja has intentat deixar d'obsessionar-te tant o inclús menjar els aliments sense mirar-ne les calories i et costa molt...no? Si això és així és perquè el nivell d'obsessió amb el tema ja és bastant important.
Et recomanem que en parlis amb els pares o amb algun professor de l'insti amb qui tinguis confiança. Es tracta de que algun professional t'orienti i t'ajudi a resoldre això que t'està passant abans de que vagi a més i s'acabi convertint en un tema seriós. Per fer-ho pots dir-los-hi directament o bé pots escriure una carta on els hi expliquis tot el que ens has posat a la consulta i els hi expliquis com et fa sentir això.
Si vols, tant tu com els pares ens podeu trucar a l'Associacio Contra l'Anorèxia i la Bulímia (93 454 91 09) i preguntar per mi i així en parlem tranquil·lament per telèfon i t'aconsello què fer. Si ho prefereixes també poden trucar-nos els teus pares (pots ensenyar-los la resposta ala teva consulta si vols).
Espero haver-te ajudat una mica i que t'animis a demanar ajuda professional.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org