Necessito ajuda?
Hola, m'agradaria saber si tinc un problema o no és res greu.
Bé, fa gairebé un any que vaig començar a anar al gym, quan va arribar l'estiu hi anava cada dia i també vaig començar a fer dieta i potser a jugar una mica amb el menjar i vaig aprimar-me bastant, segons la gent que em coneix, el problema es que de tant en tant tenia marejos i fins i tot em va desparaèixer la regla durant dos mesos encara que no sé si realment era per aquesta raó. Uns mesos abans de nadal vaig deixar de fer aquesta dieta i també d'anar cada dia al gym però a la vegada em vaig començar a donar afartaments de menjar, realment no sé si es poden considerar afartaments però resumint consisteix en que després d'haver menjat tot i que no tingui res de gana em menjo un paquet sencer de galetes maría i un colacao i encara continuo menjant fins al punt de que em fa mal la panxa i s'em repeteix el menjar i de tant en tant a la nit em passa el mateix. Després de fer tot això em sento malament amb mi mateixa i em prometo que no tornarà a passar però sempre torno a fer-ho i en tots aquests mesos m'he engreixat dos quilos i no soc capaç de tornar a fer dieta i esport com abans per tonar a aprimar-me. M'agradria saber si tinc algun problema greu i necessito parlar-ho amb la meva mare o bé si és una cosa normal que li passa tothom i ja em passarà.
Laura Medrano

Hola i gràcies per escriure'ns!
Em sap greu dir-t'ho, però pel que expliques sí que sembla que podries estar patint algun tipus de trastorn o dificultat amb el menjar... El nostre consell és que com tu bé dius, ho parlis amb la mare i li expliquis tot el que ens has escrit a la teva consulta. Si vols també pots ensenyar-li el que ens has escrit al Consultori i la nostra resposta.
Pot ser que al principi quan vas decidir fer aquesta dieta i començar a fer esport ho tinguessis tot controlat i a mida que perdies pes, que et sentissis bé amb tu mateixa però amb el pas dels mesos has anat perdent el control de la situació fins al punt de que ara això et controla a tu. Com bé dius, el fet d'intentar pensar que ja no ho tornaràs a fer és molt difícil de complir perquè pot ser que ja estiguis patint algun tipus de problema amb l'alimentació.
En tot cas això és un tema que et preocupa i que com més aviat hi posis solució, molt millor. Com que sortir d'aquest cercle viciòs en el que estàs és molt difícil, el nostre consell és que ho parlis a casa i amb l'ajuda d'un metge puguis recuperar la vida que tenies abans.
Si vols, tant tu com la teva mare podeu trucar-nos a l'Associaicó Contra l'Anorèxia i la Bulímia al 93 454 91 09 i explicar-nos la situació per a que us puguem orientar millor. Podeu preguntar per mi, però qualsevol de les meves companyes també us atendrà perfectament.
Una abraçada i ànims, quan ho expliquis a casa ja veuràs que et treus un pas de sobre i amb l'ajuda dels teus, te'n surts.
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org