millora personal
Hola tinc 16 anys i peso bastant. uns 74 quilos. (faig 1,67) tinc molt muscul se que el pes no definex res.
m'agrado pero crec que podria estar molt millor amb mi mateixa. fa temps m'estimava mes. menjo saludable i de tot. faig esport molt sobint.
desde fa dos anys em vaig engordar molt, com uns 15 quilos. crec que va ser per algo emocional, ja que vaig tindre problemes amb les amistats mes properes.
tinc una estetica normal. Em vaig fer unes proves de sang i posava que tenia anemia. es posible que per aixo hagi engordat tant? per menjar mes del que necesitava intentant de trobar ferro en tots els aliments?
tambe tenia una mica de colesterol, pero tampoc menjava tant malament com per tindren. es normal? com el puc reduir? hi ha alguna altre forma apart de l'esport?
el metge em va recomenar unes pastilles, les prenc cada dia. ja fa unes setmanes que me les prenc. i ara, menjo millor i faig mes esport. i sento que estic igual o una mica pitjor. es normal?
moltes gracies. perdo per les faltes, estic a les afores i el teclat es angles.
(no publiqueu aixo si us plau)
Laura Medrano

Hola guapa!
Primer de tot, gràcies per fer servir el consultori.
La veritat és que totes les suposicions que fas poden ser certes: els problemes emocionals poden generar ansietat o nervis que fan que ens descontrolem amb el menjar o que abusem de certs aliments poc saludables, també pot ser que pel tema del ferro fessis una alimentació menys saludable i que això acabés afectant al teu pes...
En tot cas el colesterol alt pot ser que et vingués per dificultats del teu cos per metabolitzar els aliments, també pot ser que fos per tenir una alimentació no del tot saludable o bé per un tema genètic (hi ha persones que per genètica tenen el colesterol alt). En tots els casos la solució per a controlar-lo és modificar l'estil de vida i també la medicació. En aquest sentit has de fer cas al que et metge/metgessa t'ha recomanat. Pot ser que els primers dies d'aquest canvi d'estil de vida et notis estranya, però és normal i has de tenir paciència ja que els canvis no són instantanis. Si veus que passen els dies i et notes així, consulta-ho al metge.
A part del que ja t'he comentat, t'aconsello que en puguis parlar amb algú que tinguis confiança o algun bon amic o amiga, ja que és important que els temes emocionals els puguis resoldre, o si més no, que els puguis comentar amb algú per a sentir-te millor. A nosaltres ens tens aquí pel que faci falta :)
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org