Enamorada i farta
Estic enamorada del meu millor amic des de fa quatre anys. No tinc dubtes, sé perfectament què és aquest sentiment. He tingut dues parelles durant aquests anys (i ell també) perquè, en el fons, no volia enamorar d'ell. Quan vaig acceptar això, em vaig declarar amb una carta que, bé, ell mai va llegir. Encara que sap que l'estimo, perquè també l'hi vaig dir directament.
La meva consulta és aquesta.
Ens vam deixar de parlar, però tot just fa res vam començar a fer-ho de nou cada dia. Ell ara té nòvia, i no sé si va de debò amb ella. No vull ser mala persona; ella no té culpa ni res, així que, intento no odiar-la. Vull seguir sent jo mateixa: una bona persona.
En fi, el que tinc ara mateix és això:
* Un cor trencat.
* Un enamorament cap a la meva millor amic.
* Una núvia de la qual no sé si va de debò amb ella.
* Dubtes, i més dubtes.
Totes les meves amigues m'han donat el mateix consell: "segueix el teu cor". No puc, de debò. El meu cor diu que lluiti per ell malgrat tot. Sense importar la seva situació. I sé que si fos a l'inrevés, estaria feta nervis.
L'únic que els responc és: "Bé. Falten sis mesos més per anar-me'n d'aquest institut i deixar de veure-ho cada dia. Almenys així ho superaré".
La veritat és que estic perduda. Milers de sentiments es mouen dins meu. Vull reunciar. Però també vull seguir lluitant.
Eh aquí el problema.
No vull escoltar consells "segueix el teu cor", mai em van agradar. Mai em van ajudar! Només ... vull que algú em digui què és el que faria si estigués en el meu cas. Tant de bo algú em ordenés què fer. Encara que no sigui ètic, és més fàcil.
El vull. Molt. Moltíssim.
PD: Gràcies per ajudar i prendre'ns molt seriosament. Moltíssimes gràcies, de veritat. ^^
Estrella Dorca

Hola Judithwriter,
La teva consulta defineix molt bé quines emocions es mouen quan estem enamorats d'un dels nostres millors amics i sabem que té parella. Els dubtes sobre com actuar són el reflex que no vols ferir a ningú i això t'honora.
Em sap greu, però jo no puc dir-te com has d'actuar, tens uns principis ètics molt ferms que són els que et guiaran.
Quan estem davant un triangle amorós, sempre hi ha una persona que en surt ferida i això ho has de tenir clar. Quines opcions tens?
• que tu intentis donar espai, allunyar-te d'ell i intentar passar pàgina
• que declaris els teus sentiments i acceptis la seva reacció
• continuar com fins ara, sense dir res, però estant al seu costat.
Et coneixes prou bé per saber què et farà sentir millor: si la incertesa o la certesa. Hi ha persones que tenen por de ser rebutjades i prefereixen no exposar els seus sentiments i oblidar la persona. Altres persones prefereixen declarar els seus sentiments i saber què sent l'altra persona, per poder començar a oblidar-lo si no és correspost.
Busca quina és l'opció que va amb la teva forma de ser ;)
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
@teràpia25