Problemes amb el pes
Hola! Sóc una noia de 16 anys i m'agradaria que em poguéssiu respondre varies qüestions. Primer de tot, mesuro 1,64 aprox. i peso uns 60-61kg. El meu pes és correcte? I si volgués baixar de pes, a quin pes ho hauria de fer? El meu problema és que jo no faig cap tipus d'esport (tot i que a educació física em moc bastant però només faig 2 hores per setmana) i que a vegades menjo massa (però tampoc menjo massa "porqueries") El cas és que per l'estiu m'agradaria estar una mica més prima però mai ho acabo aconseguint i necessito la vostra ajuda!
Moltissimes gràcies guapees:)
Laura Medrano

Hola guapa! Gràcies per escriure'ns!
El primer de tot és dir-te que el teu pes està genial! Estàs totalment dins del que es considera un pes saludable i per tant no t'aconsellem que aprimis ni facis cap dieta per a perdre pes. La explicació a que tot i intentar-ho no ho aconsegueixis és que el teu cos no vol aprimar perquè no li cal. Cadascú tenim una constitució física diferent i un cos diferent (per sort...) i tot i que l'alimentació i l'esport hi tenen un paper important, el més decisiu és la genètica que tenim.
Probablement estàs en el pes saludable que et toca estar i per això tot i que ho intentis no aprimes. El nostre consell és que li facis un cop d'ull als consells que dóna el Departament de Salut sobre l'alimentació i que intentis millorar en aquells aspectes que consideris que has de fer-ho, però abans de fer res, que ho consultis amb el teu metge o metgessa ja que ell/a podrà aconsellar-te de forma més personalitzada.
L'enllaç del Departament de salut és el següent:
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org