No sé que fer...
Hola,
Què puc fer per aprimar-me bastants kg en 1 setmana? perquè nośe que em passa, però em sento gorda, madeixo 1'63 aprox. i peso 60kg, i crec que estic gorda. Vull aprimar-me ràpid, perquè per exemple em menjo algo que engreixa com per exemple una pizza, i després em menjo una poma o a vegades res, i ho hauria de fer, els meus amics diuen que això és remordiment, i diuen que estic molt bé i no em fa falta aprimar-me, però jo em sento gorda, i no vull acabar anorèxica, per això prefereixo consoltar a algú professionals com vosaltres per fer les coses ven fetes, perquè no vull entrar en el món de l'anorèxia.
Moltes gràcies per l'ajuda!
Laura Medrano

Hola guapa!
Fas molt bé de consultar amb nosaltres abans de començar a fer coses rares amb el menjar, ja que com tu dius, podria descontrolar-se i acabar patint un trastorn alimentari.
El cos de cadascú de nosaltres és diferent gràcies a varis factors. El factor principal i més important és el genètic, ja que en funció dels nostres gens tindrem una constitució corporal o una altra. Altres factors que també influeixen són la nostra alimentació i el nivell d'activitat esportiva que practiquem. Com ja he dit, la genètica és el que té més pes ja que és el que ens determina la nostra alçada, la nostra constitució, el color d'ulls i de cabell, el tipus de pell que tenim, la forma del nostre nas, etc. Contra això no hi podem lluitar ja que la genètica no podem canviar-la.
On sí que podem millorar és en els altres dos factors: l'alimentació i l'esport.
Pel que fa a l'alimentació, no es tracta de fer cap dieta ni de voler aprimar, sinó que es tracta de tenir una dieta equilibrada i saludable. Prohibir-te aliments no ho aconsellem ja que partim de la base de que hem de menjar de tot, però si que és important saber en quina mesura. Saltar-te àpats tampoc és aconsellable ni serveix per aprimar, sinó que el que aconseguim és descontrolar el nostre cos i entrar en una alimentació desequilibrada. Per això pot servir-te d'ajut la piràmide alimentària i els consells que el Departament de Salut dóna. Mira't l'enllaç: http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/consells_generals/
">
Pel que fa a l'esport, és igual d'important que l'alimentació. Les persones de la teva edat haurieu de fer entre 3 i 4 hores d'esport a la setmana, i a més, tenir un estil de vida actiu: pujar per les escales en canvi de per l'ascensor, anar caminant als llocs, sortir a donar un tomb o agafar la bici en canvi de quedar-se tota una tarda estirat al sofà,...
El nostre consell és que et fixis en quin és el teu estil de vida. Ets una noia activa o et fa molta mandra moure't? Segueixes una alimentació saludable o abuses del menjar ràpid i dels refrescs? Fas els cinc àpats al dia o te'n saltes? En funció de tot això podràs saber si creus que pots millorar en alguna cosa.
Nosaltres també pensem com els teus amics, que no et cal perdre pes, però de totes formes això no podem dir-ho amb certesa sense conèixer-te i sense saber quin és el teu estil de vida. La millor persona per a que li facis aquesta pregunta és el teu metge o metgessa ja que és el/la professional que millor et podrà orientar i aconsellar. Com bé dius, per fer les coses ben fetes has de consultar-ho amb el metge.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org