Estudis...
Bona tarda!
No sé ben bé si aquesta categoria és per fer aquest tipus de preguntes, però igualment us escric.
Fa un temps, ben bé des de començament de curs, que em costa concentrar-me molt als estudis. Sempre he tret bones notes, (9-10), però cada cop em costa més posar-me a estudiar i concentrar-me, ja que estic estudiant sempre. També les meves notes han baixat.
Em podrieu donar algun consell?
Moltes gràcies!
Estrella Dorca

Hola anònim,
Intentaré ajudar-te i donar-te alguns trucs per estudiar:
• Planificació - Organitza't el teu dia a dia dedicant dues hores a estudiar. Marca-t'ho com si fos un calendari i intenta cumplir-ho. Si no tens deures, pots aprofitar aquella estona per començar a fer resums o repassar el que has fet a classe.
• Lloc d'estudi - Que la taula on estudiïs estigui ordenada, també t'ajudarà a concentrar-te millor, ja que el cervell necessita una mica d'ordre per poder centrar l'atenció en l'important.
• Fes descansos - Estigues 50 minuts estudiant (pots cronometrar-ho) i 10-15 de descans. El cervell necessita oxigenar-se ;)
• Fora distraccions - Quan estiguis estudiant, deixa el mòbil fora del teu abast o treu les dades. Ets capaç d'estar 50 minuts sense mirar el mòbil, no?
• Idees al cap - Si notes que el teu cap no para de pensar en altres coses, fes una pausa i escriu tot allò en una llista. Així descarregues el cap i t'assegures que no t'oblidaràs de res.
• Fes resums, no empollis - Intenta fer resums de les parts més importants de cada assignatura. Els resums t'ajudaran a tenir ordenada la informació rellevant i t'adonaràs que no és tan difícil.
Espero haver-te ajudat una mica! I si notes que en alguna assignatura necessites ajuda, demana-la al professor! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25