PROBLEMES
Bones, si no et fa res ajudar-me t'explicaré la meva història:
Sóc la Irene, tinc 14 anys i visc a Lleida. Els meus pares estàn separats des de que tinc 3 anys i el meu pare viu a Barcelona.
La meva mare sempre ha tingut molt mal geni, fins al punt que cada cop que s'enfada em diu inútil, idiota, puta, que ha estat un error tenir-me perquè li he amargat la vida etc. i a vegades em pega.
Això (des de que recordo) m'ho diu des de que tinc 10 anys. El meu pare, amb qui m'hi porto bé està al corrent de la situació però no em vol a Barcelona perquè viu amb la seva nòvia (cosa que m'ha dit ell mateix).
L'any passat vaig deixar de menjar i vaig perdre 7 quilos (ara medeixo 1'63 i peso 46) per veure si algú em feia cas, però no. Vaig parar perqè no volia caure en l'anòrexia i m'he mantingut en aquest pes des d'aquest abril. Ara cada cop que la meva mare m'insulte em tallo, ja que sento que a ningú li importo. Porto el canell ple de talls i ningú se n'ha donat compte, he tornat a deixar de menjar. No vull morir, sol vull algú que em salvi.
Perdó per si és molt llargi t'he molestat, i gràcies per dedicar-me el teu temps.
Elena Crespi

Hola Irene.
Jo conec una persona que et pot salvar: tu mateixa. Només tu pots fer que comencis a fer coses per estar bé.
La situació que descrius amb la teva mare és forá complicada. Primer de tot, vull dir-te que em sap molt de greu que et tracti d'aquesta manera, no t'està tracatant bé i això seria convenient que ho diguessis a algú. També lamento molt que el teu pare no t'ajudi en la situació que estàs vivint. Per això és molt important que busquis a una persona adulta i que sigui de la teva confiança, et recomano que sigui un professor de l'escola o el psicòleg o psicòloga de l'escola on vagis i li expliquis.
Sobretot, no intentis passar tu sola per això. Si veus que intentes cridar l'atenció i a casa teva no et fan cas, potser has d'intentar fer una altra cosa: comentar-li a algú de confiança. L'escola és un molt bon recurs.
Espero que demanis ajuda, d'acord?
Una abraçada ben forta i molts ànims!
Elena Crespi i Asensio - www.elenacrespi.com