No se com dir que no
Hola!
Primer de tot gràcies per tot, fa molt que llegeixo el diari i m'encanta!
Bé, el meu problema es que porto dos mesos de lio amb un noi dos anys més gran que jo, ara estem molt bé però tot va canviar la setmana passada quan una amiga em va dir que ell volia que tinguesim algo més, i jo no se com dir-li que no vull tenir una relació amb ell sense ferir-li els sentiments. Reconec que a mi m'agrada però no molt. Tinc por de que deixem d'estar de lio quan em demani d'estar junts, de moment quan quedem intento evitar el tema però cada cop és més difícil esquivar-ho. No se com aclarir-me m'han dit que pot ser no vull tenir una relació perquè mai he tingut cap i em fa por com pugui anar, pot ser veritat? Li hauria de dir que no i perdre el que tenim? O li hauria de dir que sí encara que no vulgui?
Moltiiisiiimes gràcies, una abraçada a tot l'equip de adolescents.cat!
Estrella Dorca

Hola Ana,
Doncs a mi em sembla que tens molt clara la teva posició. Ara mateix no vols una relació amb més compromís. Tens tot el dret a demanar aquest tipus de relació, de la mateixa manera que ell té tot el dret a demanar més compromís o més formalitat. Les relacions de parella s'han de negociar i és necessari que totes dues parts se sentin còmodes amb el que hi ha.
Quan ell vulgui parlar-ne, sigues clara i honesta. Explica com et sents i quines són les teves expectatives respecte a la relació. Si ell no està d'acord amb la teva posició, ell ha de prendre la seva decisió i tu hauràs d'acceptar-la.
Però recorda una cosa important: Mai facis res que no vulguis o per pena. D'acord?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25