Els meus pares no m'entenen
El cas es que no estic tenin gaire bona relacio amb els meus pares. Soc una noia de 14 anys. He repatit curs i no trec gaire bones notes. Els meus pares no m'entenen em treuen internet, no em volen acompanyar a casa d'una amiga que viu a mitja hora d'aqui perquè diuen que esta molt lluny, etc...
Es veu que molts amics mes fumen i aquestes coses i els meus pares ho saben pero jo no fumo ni res i ells no volen que vagi amb els meus amics, pero aquests amics m'encanten, sempre estan al meu costat, son els millors i no els vui perdre per res del mon, no vui que hem separin d'ells.
Una amiga m'ha demanat per anar els dijous al gimnás, no hem deixen perquè diuen que haig d'estudiar, que ja tinc tota la semana completa i que no, pero a mi hem fa moltísima il·lusió.
Me mare posa pegues a tot, no puc anar a esquiar amb alguna amiga perquè comença a dir que no hi han dies i comença a posarme excuses.
Ells no saben el que pateixo a més el noi que m'agrada no hem fa cas... la meva vida es un complet desastre. M'agradaria tenir més relació amb els meus pares. AJUDEU-ME!!!
InterPersonal

Hola Marta, sóc l'Assumpta.
A veure, anem per parts. En relació a això que expliques dels teus pares. Entenc perfectament que et molesti aquesta actitud seva de tant control i de prohibir-te les coses, ja que a la teva edat, ara deus tenir entre 14 i 15a, necessites compartir coses i experiències amb persones de la teva edat, i el fet de no poder-ho fer et genera frustració. Segurament els teus pares encara no es fan a la idea que tens l'edat que tens i t'han d'anar deixant fer una mica la teva (això els passa a mooooooolts pares), no protegir-te tant, etc. Estigues segura que ells t'estimen i volen el millor per tu. El què passa és que això de "el millor per tu" és molt relatiu, i a ells els pot semblar una cosa i a tu una altra. Quina és la solució? Parlar-ne. Però no parlar-ne amb crits, retrets, etc. sino que cal buscar un moment de tranquilitat pels 3, sense presses i amb calma expressar-los el què sents i com t'agradaria que fossin les coses. Per altra part, ells han de fer el mateix amb tu (expressar com es senten, perquè actuen com ho fan, i com els agradaria que anessin les coses). I a partir d'aquí, arribar a uns acords o pactes. El fet és que heu d'actualitzar el disc dur...M'entens?. i Hi ha d'haver esforç i voluntat de canviar les coses per ambdues parts, això està clar, perquè si no això es converteix en un cicle viciós: tu no treus bones notes, ells no et deixen fer coses, tu no estàs motivada per estudiar, etc.
En relació al noi que no et fa cas, potser és que no toca...i has d'acceptar que les coses no sempre van com un o una vol. Deixa de fer-li cas tu i a veure què passa. De vegades, com més ens obsessionem amb les coses, pitjor.
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat