Sempre es diu que persegueixis els teus somnis però...
Hola!
Aquesta consulta va sobretot per ajudar a la meva germana petita i potser que personalment també em serveixi. La meva germana està ara a 4t de la ESO i jo estic ja a la universitat(per contextualitzar). Aniré al gra.
Sempre es diu que persegueixis els teus somnis, que lluitis per fer allò que t'agrada però i si no tens cap somni? I si no saps quin és el camí que vols seguir? Sovint relacionem el que ens agrada amb el que se'ns dóna bé però conèixer les virtuts d'un mateix no sempre és fàcil.
Com es pot trobar el somni a seguir?
És molt important per mi perquè la meva germana està agobiada perquè no li va bé l'escola i tothom l'apreta perquè decideixi què fer després de la ESO. Jo sempre li dic que tiri pel costat artístic, ja que té una sensibilitat tant amb la música com amb el ball que envejo i alhora em fa sentir molt orgullosa d'ella, se li dóna molt bé. Però no m'escolta perquè com a tot hi ha coses que no li agrada i no accepta que a la vida, per fer qualsevol cosa sempre hi haurà alguna que no t'agradi...
Moltes gràcies!
Estrella Dorca

Hola camps de cotó,
Tens tota la raó, no totes les persones saben a què volen dedicar-se la resta de la seva vida. A vegades és molt difícil prendre aquesta decisió perquè sembla que serà definitiva, però et diré una cosa:  ara, més que mai, és el moment de reinventar-se! Vivim en un món tan canviant, que haurem de reinventar la nostra professió com a mínim un parell de vegades al llarg de la nostra vida.
Dóna-li espai a la teva germana, deixa que decideixi allò que (ara mateix) li ve més de gust aprendre. Que busqui el que més li interessi, perquè serà la manera d'anar trobant la passió cap a una professió.
Ajudeu-la a escollir el batxillerat que vulgui fer i mica en mica ja anirà decidint el seu camí.... i si s'equivoca, sempre pot rectificar! oi?
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25