Estic en una situació complicada d'amor i no se com solucionar-ho
Hola, sóc una noia de 15 anys amb una personalitat molt sensible, i necessito ajuda per ordenar la meva vida, ja que tinc problemes en ordenar les idees i ja no se que fer entre altres coses perquè de l'estrès que porto em trobo malament cada dia. Últimament estic patint molt per amor i situacions complicades de família. Els meus pares estan molt preocupats per canvis de actitud que he fet des de que tinc novio. Porto amb ell 2 mesos i estem molt enamorats, però ell a volgut tallar amb mi diversos cops. El que passa és que jo sóc una persona que explico els meus problemes per no sentir-me sola, però ell no. I moltes vegades per solucionar els problemes que tenim junts diu de deixar-ho, se n'adona i es sent molt culpable. Noto que sóc la que estic ajudant a salvar la relació. De tota manera hem passat per moltes situacions úniques i boniques que em demostren que m'estima de debó. Algunes d'aquestes situacions però, han fet que mentís als meus pares, variïs cops i s'han enterat de tot. Entre el meu canvi d'actitud i les mentides, els meus pares han decidit posar fi indirectament en aquesta relació, per un bé per mi. No em deixen quedar amb ell fins que no parlin amb els seus pares, m'han reduit les hores del mòbil i no em deixen quedar amb amigues. Jo li he promès a ell que tot acabarà bé, però m'estic pressionant molt. Ell em diu que ho entén, però se que no estar acosumat, per molt que ho intenti li costa molt acceptar la situació. En resum, estic en una situació molt liosa i no se que puc fer per no perdre'l a ell, però si treure'm un pes de sobre.
Que puc fer per ordenar tot aquest embòlic i a l'hora gaudir de l'amor sense fer-me més mal a mi mateixa? Gràcies
Estrella Dorca

Hola Anònima,
Entenc que puguis tenir aquest embolic mental, per això intentarem deslligar-lo:
• Pares - Els teus pares estan preocupats i per això reaccionen així. Ells han vist que estàs passant mals moments i que hi ha dies que la teva parella no t'aporta el benestar que t'hauria d'aportar. A més, se senten enganyats i, segurament, la manera que tenen de protegir-te és controlant amb qui surts. Has d'entendre'ls i començar un diàleg amb ells: què esperen de tu? Com voldrien que et comportessis? Què has de fer perquè ells et tornin a tenir confiança? Si mica en mica aneu parlant d'aquests temes, és possible que la vostra relació es recuperi.
• Parella - Puc entendre que tinguis ganes que aquesta relació funcioni, però tu mateixa dius que l'estàs salvant contínuament! Realment mereix la pena està lluitant sempre? Mentre ell abandona de seguida que hi ha un petit entrebanc? Replanteja't si aquest és el tipus de relació que vols i, si necessites més compromís per part d'ell, fes-li saber! Tens tot el dret a exigir un tracte de tu a tu ;)
Per últim, aquesta separació potser us pot anar bé per buscar altres maneres de comunicar-vos i d'estar units, així com donar-te uns dies per pensar si ell és el que vols.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25