faltes d'ortografia i varis
El meu problema és curiós, aviso amb antelació.Tinc unes manies molt rares. Per exemple, quan el professor borra la pissarra i queda un sol puntet sense borrar, sento com la necessitat de borrar-lo, si no tinc com un "Ai" al cor que no em deixa concentrar. També em passa amb quan els pupitres no estan completament enganxats, els he de posar bé. Com ho puc fer per solucionar-ho?
InterPersonal

Hola Wiregirls, sóc l'Assumpta.
Mira, aquesta "mania" o "cosa rara" de la que parles és molt més freqüent del què et penses. Hi ha persones que no suporten els quadres (de pintura) torts (aquesta sóc jo mateixa) i els han de posar rectes, d'altres que necessiten ordenar els llibres de l'estanteria per mida o per colors, etc. Altres que no poden viatjar en avió perquè hi tenen pànic (això seria una fòbia), etc. Això són trets de personalitat de cadascú i hàbits que vas agafant des de molt petita sense donar-te'n compte. A veure, si la cosa queda així, o sigui, que no t'interfereixen en el teu dia a dia, en el sentit que pots fer una vida normal perquè no són tant intensos com per paralitzar-la, no passa res. No hi donis massa voltes i pensa que tots i totes tenim cosetes. Ara bé, si vegessis que això que et passa va augmentar d'intensitat i es generalitza a moltes situacions de la teva vida i et comporta un problema, demana ajuda a algun professional psicòleg/a. Però crec que pel què expliques la cosa és molt normal.
Gràcies per la teva confiança.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat