No se que fer!
Hola! (Aquest dubte es bastant personal i espero trobar una resposta aviat!)
Estic bastant confusa perquè no se que fer, avera abans de batxillerat m’hauré de canviar de insti, i el dubte que tinc es que no se si canviar aquest any o l’any que ve, perquè hi tinc coses a favor i en contra de canviar-me aquest any.
A favor de canviar-me aquest any:
A l’insti al que estic ara no estic massa be, perquè les meves ‘’amigues’’ em critiquen (i a mes gent, però a em foten bastant a parir) i també per culpa de la seva manera de ser, sempre s’acaben posant en lios i volen tenir la raó i sempre el nostre grupet es el que queda malament i tal, per culpa d’això, i si dic el que pensu i es el contrari de el que elles pensen es munta bastant lio, perquè totes fan cas a la mateixa (que pensa sol per ella, i fa el possible per no quedar mal, caigui qui caigui, vamus que no te empatia pels altres). I es que a sobre la gent ens considera ‘’frikis’’ (per culpa de dos o tres, que destaquen i son les mes ‘’frikis’’) i vull que la gent em conegui de veritat, però al anar amb elles m’enfonsen.
En contra de canviar-me aquest any(canviar-me l’any que ve):
Em sap greu marxar per l’altra gent, perquè tinc amics i amigues i me’ls estimu molt (ni que no anem mai junts al pati, pel tema de la seva gelosia, cap a mi i cap a mes gent…) Però com que l’any que be ens canvien de classes, putser els grups canvien, però si no canvien estaré un any mes, amargada per la seva culpa. I tambe tinc por de que al nou insti em quedi sola, perquè els grups ja estan bastant units (ho se per les fotos del face i tal) i a sobre no conec a ningú.
I estic feta un lio, i no se que fer, ajuda si us plau! Gràcies:) peetons:*
InterPersonal

Hola loveme, sóc l'Assumpta.
Jo crec que hi ha una altra opció, i aquesta és canviar d'amigues...Si com tu dius aquestes amigues que tens ara sempre et critiquen, no et deixen lliberat per expressar la teva opinió, et monten lios, etc. vol dir que molt bé no hi estàs. O com a mínim no hi estàs bé com a "grup d'amigues", perquè segurament que, a nivell individual, amb algunes d'elles t'hi portes bé. Si, a més, tens altres amics i amigues que no formen part d'aquest grupet, però amb les que hi pots construir una amistat i una bona relació...Pensa't lo de canviar d'institut només per culpa de 3 o 4 persones que tenen por de perdre el poder. M'entens? A la teva edat ja sé que el tema de les amistats és molt important, el fet de pertànyer a un grupet, etc. però si aquest grupet com a tal es converteix més en una secta que res més, cal canviar de grupet. I estic segura que te'n sortiràs.
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat