Em sembla que necessito ajuda, però no sé on demanar-la
Tinc un problema i és que sóc addicta a la festa. No estic passant un bon moment i em passo la setmana bevent, fumant... fins i tot estic consumint periòdicament porros i he provat la coca... No estic orgullosa del que estic fent però em sento molt perduda i no sé com arreglar-ho. Els meus pares i voltant no en saben res perquè a la uni estic treient bones notes, vaig a entrenar cada dia, jugo en condicions i no arribo mai perjudicada a casa.
Em podríeu donar algun consell?
També m'agradaria comentar-vos un altre problema i és que m'estic tornant addicta a dir mentides, és a dir, m'agrada molt i no sé per què ho faig. Menteixo en tots els àmbits i no tinc cap tipus de remordiments alhora de fer-ho. Vol dir que no estimo a les persones? La veritat és que em costa molt fer-ho, amb les parelles només hi estic pel sexe i tal, però em sembla que sóc incapaç d'estimar a ningú.
em podeu ajudar?
Estrella Dorca

Hola a10498,
Pel que expliques estàs passant un mal moment i la manera d'evadir-te d'aquest problemes és a través del consum de substàncies (entenc que lligat amb la festa també hi ha consum d'alcohol). Per ajudar-te hauríem de saber què hi ha al darrera de tot això? D'on surt el teu malestar? És un problema d'autoestima? és un problema de gestió dels conflictes? Hi ha sentiments de solitud? Hi ha angoixa o preocupacions pel futur?... Busca quin és el sentiment que hi ha darrera aquesta necessitat de no pensar. Això et donarà pistes per començar a treballar....
Per altra banda, el dir mentides, sembla que és una altra manera de "fugir de la teva vida". Potser així et sembla que la fas més interessant, o que ets més misteriosa o bé és una manera per distingir qui realment es preocupa per tu (aquell que descobreixi la mentida). Dóna la sensació que és una altra manera de demanar ajuda als altres.
Sé que molt sovint pot fer por mostrar-se als altres tal com ets. Pots tenir por a no agradar, a ser jutjada, a ser rebutjada... Però només si et mostres tal com ets, podràs veure qui tens al teu voltant. Comença a treure't aquesta corassa que tens davant i mostra't vulnerable. Veuràs que tens més gent al voltant del que creus.
Si notes que aquest sentiment continua present o que s'agreuja, demana ajuda a un especialista i comença a cuidar-te i mimar-te a tu mateixa. Que et mereixes ser feliç!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25