Una amiga meva es talla
Hola,
L'altre dia una amiga meva em va dir que s'havia autolesionat (tallant-se als braços). Ja ho havia fet altres vegades, però aquesta va ser la primera que m'ho va dir a mi. No vaig saber com reaccionar, perquè quan li vaig dir que demanés ajuda, em va dir que no li digués això, que només empitjorava la cosa. Que hi puc fer, davant d'una situació com aquesta?
Gràcies!
(a ser possible no ho publiqueu al facebook, gràcies!)
Estrella Dorca

Hola Marc,
Quan una persona s'autolesiona generalment és que està passant un mal moment i no sap com gestionar-ho. També et diré que sovint ho explica a algú perquè l'ajudi d'alguna manera. Com la pots ajudar tu?
1. Estigues al seu costat i parla amb ella. Escolta-la, deixa que es desfogui i que pugui expressar tot el que sent.
2. Busca fer activitats amb ella que li agradin. Intenta arribar a una mena de "pacte" on ella pugui parlar de com se sent, però també tingueu moments "divertits". L'ajudarà a sentir-se millor amb ella mateixa.
3. Parla amb algun adult. Sé que potser s'enfadarà, però necessiteu l'ajuda d'alguna persona adulta (una professora, els teus pares, els seus pares...) per tal que n'estiguin al corrent i no s'agreugi la situació.
Veuràs que mica en mica, en veure algú al seu costat, se sentirà millor ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25