AJUDAAA
Hola, em dic Judit. Ja fa des de l'estiu (quan ha començat a ser important), que tinc problemes amb el menjar, abans de l'estiu era una noia que menjava bastant (estic i estaba en un pes ideal per la meva altura), i me mare sempe em reduia la quantitat de menjar pk deia k menjava massa i que m'engreixaria i que no podia ser.
Aquesta es una base del problema que va venir després. Just abans d'acabar el curs em vaig enamorar d'un noi, i a l'estiu vam començar a sortir junts. Ell en cap moment em va fer referència al pes, sempre em deia que estava perfecte :). Tot i això jo em vaig començar a veure una mica gorda, i vaig començar a menjar menys (no esmorzava, casi no dinava, tampoc brenava i reduia tot el k podia els greixos i sucres). Amb això vaig començar a baixar una mica de pes, pero no em sentia satisfeta i vaig començar a menjar igual pero bomitant-ho casi tot... Mentre me mare em deia que m'havia aprimat i que estava mes guapa...
Vaig estar així casibé tot l'estiu, tot i que cada cop menjava una mica mes i no vomitava tant, pero ho continuava fent.
El meu problema es que ara torno a menjar com abans, i nomes vaig vomitar els dies de nadal (pk menpatxava amb el menjar i llavors em sentia malament per haver menjat massa). El que em passa, però es que tinc gana durant tot el dia, nose què faig perquè em passi aixó, ho he intentat menjant una mica mes durant els àpats però no em funciona. Em podrieu dir alguna manera per perdre la gana durant el dia??? Esque si nos em venen "antojos" i matipo a merdes...
Moltes graciess!!!
Mònica Fernández

Hola guapa,
Gràcies per demanar-nos consell al Consultori d'Adolescent.cat. Ens alegra saber que confies en nosaltres!
La teva mare, com tu, vol que estiguis guapa i sana. Però pel que expliques fa temps que estàs massa preocupada pel pes i fas maniobres per intentar aprimar-te que posen en risc la teva salut. Això significa que hauràs de parlar amb la teva mare i el teu pare i explicar-los el que t'ha passat per a que un professional t'ajudi amb tot això; i sobretot per a que no vagi a més!
Deixar de menjar, fer dieta estricta, prohibir-te aliments i inclús vomitar pot fer-te pensar que baixaràs de pes, però la realitat és que porta a que després tinguis més ansietat i impuls per menjar de manera descontrolada (gana voraç). El teu cos es defensa, vol recuperar el seu pes saludable, no el culpis.
Tornaràs a regular la teva gana i sacietat, i sentir-te bé i en un pes saludable amb l'ajuda dels professionals especialitzats, no podem donar-te cap altre consell, perquè no hi a una solució màgica. Oi que si et trenquessis el braç ho diries ràpidament a casa i t'acompanyarien al metge? doncs amb això igual. Aneu al metge de família i ell sabrà a qui derivar-vos.
Si voleu també ens podeu trucar a l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia per a que us assessorem i us recomanem on podeu anar. El nostre telèfon és el 93 454 91 09 i la nostra web és http://www.acab.org.
">www.acab.org.
El que t'ha passat és més habitual del que penses... i no t'has de sentir culpable ni avergonyida. Però has de saber que si no demanes ajuda ràpida és molt possible que pateixis un Trastorn de la Conducta Alimentaria. Són malalties molt greus i sense el tractament específic la malaltia es manté crònica, amb el conseqüent patiment per la persona afectada i les persones del seu entorn. No permetis que aquesta malaltia et tregui ni un sol dia de felicitat, així que esperem la vostra trucada demà ;) TOT ANIRÀ BÉ!
Mónica Fernández
http://www.acab.org
">www.acab.org
consulta@acab.org