Necessito un consell
Hola bones
Necessito consell..
Estic cursant 1 de Batxillerat i estic súper desmotivada, la veritat es que no me'n surto gaire. Aquesta avaluació m'han quedat 3 assignatures i estic bastant agobiada. A part no tinc mai ganes de fer les coses de l'institut; estudiar, fer deures, treballs... Em prenc aquest curs seriosament, però em distrec molt facilment i a l'hora d'estudiar empollo i a l'exament no encerto ni una. No ser que fer
Gracies per llegir-ho
Estrella Dorca

Hola Cardalda1,
És fantàstic que estiguis motivada per aquest curs! de fet, és el més important!!
Intentarem donar-te alguns consells per ajudar-te a estudiar i concentrar-te una mica més.
1. Parla amb els profes de les assignatures que has suspès per demanar-los ajuda. En què has fallat? En què creuen que hauries de posar més esforç? Potser ells et poden orientar una mica en quan a estratègies per les seves assignatures. També veuran que t'hi esforces i això t'ajudarà!
2. Marca uns horaris d'estudi. Cada dia dedica una hora, una hora i mitja o dues hores a estudiar. De dilluns a dissabte. Guarda't el diumenge per descansar!
3. Quan estudiïs, treu les dades del mòbil. Sé que és difícil, però veuràs que t'ajudarà a estar més concentrada, perquè tindràs menys distraccions. Si vols, al principi, pots marcar-te períodes de 30 minuts sense mòbil, mirar-lo i tornar-t'hi a posar. Et sents capaç d'aconseguir aquest repte?
4. Intenta entendre el que estàs estudiant. Fes-te algunes preguntes: Això per què és important? D'on ve? Per a què serveix?
5. Relaciona el que estàs estudiant amb altres parts de l'assignatura. Si el profe veu que connectes conceptes, s'adonarà que l'aprenentatge està sent significatiu.
6. A l'hora de preparar-te un examen, fes un resum. Fes un esquema de les coses més importants (busca paraules clau).
7. Intenta reproduir l'esquema sense mirar-lo. I un cop l'hagis acabat, corregeix-lo i concentra't en les parts que t'has descuidat o que t'han costat més.
8. A l'hora de l'examen, quan llegeixis la pregunta, busca quin és el tema que et demana i explica tot el que hi estigui relacionat (si tens l'esquema al cap, et serà més fàcil relacionar les idees).
9. Quan facis un treball, distribueix-lo en diferents parts i marca't diferents dates al calendari per anar-lo fent. No vulguis fer-lo tot en una setmana perquè això t'estressarà més. En canvi, si cada setmana fas una part, podràs entendre'l una mica més i et suposarà menys feina.
10. Busca dades curioses, coses que no sabies, informació interessant... Si et fixes en aquests detalls, segurament tindràs més ganes de seguir investigant i descobrint cada assignatura!
Espero haver-te ajudat una mica!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25