TDAH
Tinc 14 anys i m'he informat bé d'aquest trantorn de dèficit d'atenció amb hiperactivitat i m'he espantat una mica ja que em veig que omplo casi tots els requisits
-Em distres per qualsevol cosa, tan a classe com a cassa
-Sempre em llevo a mitja nit i em costa dormir
-Sempre he de tenir algo a les mans i he d'estar movent alguna part del cos
-I sóc molt impulsiva a l'hora de parlar o accionar
Pot ser és algo comú entre els joves o nose però m'espanto.
Gràcies
InterPersonal

Hola anonimaa22! Sóc la Marina Marull, psicòloga de InterPersonal Vic. El TDAH és la abreviació utilitzada per parlar de dos trastorns, un és el Trastorn per Dèficit d'Atenció i l'altre és la Hiperactivitat. COm que moltes vegades es donen junts, és molt corrent que es posin junts però no vol dir que hagin d'anar lligats si o si. El diagnòstic l'ha de fer sempre un psiquiatre, psicòleg o pediatre especialitzat i actualment aquest tema porta molta controvèrsia, ja que una part dels professionals pensa que és una trastorn real i una altra part pensa que és una invenció.
Com que ja pels propis professionals és difícil fer un diagnòstic, et recomano que no intentis diagnosticar-te'l tu sola. Segurament els símptomes que descrius els has tingut en alguna ocasió però no t'obsessionis, ni t'espantis, pot ser una simple coincidència.
Si no pots deixar de preocupar-te parlen amb la teva tutora o algun professor de confiança, ja veuràs que ell o ella de seguida et sabrà dir si t'ha de valorar un professional. Els professors solen tenir molt d'ull amb aquest tipus de patologia, ja que on més es nota un trastorn d'aquest tipus és a dins l'aula.
Sort!Marina Marull
www.interpersonal.cat