No menjar carn
Hola el problema que tinc es que no vull menjar carn, volia preguntar si saps plats que siguin bons per no haver de menjar carn o si tens com un 'planificador' amb plats que podria menjar durant la semana.
Gracies.
Mònica Fernández

Bona tarda!
Gràcies per escriure al consultori d'adolescent.cat!
Ens dius que per tu és un problema el no voler menjar carn, però el menjar mai hauria de ser un problema!!! Una alimentació saludable és aquella que és equilibrada, variada, suficient i que sigui una font de plaer i benestar.
Has de saber que en excloure la carn serà encara més necessari planificar els àpats, per a que siguin nutricionalment correctes i es compensin tots els nutrients que el cos necessita. L'adolescència és una etapa vulnerable, s'està en ple procés de desenvolupament i qualsevol dèficit por afectar al creixement. És per això que serà imprescindible la valoració i seguiment mèdic (com a mínim fins als 18 anys).
Per tant, el nostre consell és que parlis amb els teus pares i que ells puguin planificar la compra i els menús tenint en compte les teves preferències com també les teves necessitats nutritives. Així us assegurareu que no poseu en perill la teva salut i gaudiu en família dels àpats.
Aquí et deixo un link a una pàgina amb receptes per persones vegetarianes, li pot passar als teus pares:
">
Si ens pots tornar a escriure i explicar una mica millor quins són els motius pels quals has decidit no menjar carn (raó de salut, per respectar la vida dels animals, qüestions religioses, preocupació del medi ambient...), podrem donar-te consells i webs més orientades a tu.
Et deixo el nostre contacte per si els teus pares volen assessorament i/o contactar amb especialistes en alimentació juvenil: Tel 93 454 91 09. Poden demanar per mi, Mónica, la Carlota o la Laura, totes tres responem al Consultori d'Alimentació d'Adolescent.cat.
Una abraçada forta i espero la teva resposta ;)
Mónica Fernández
http://www.acab.org
">www.acab.org
consulta@acab.org
Dream
Els meus motius per no voler menjar carn es perquè vull respectar la vida dels animals.Penso que els animals son iguals que les persones, ja que a nosaltres no ens agradaria que ens matesin perque els animals ens menjessin, doncs que nosaltres no els hi hauriem de fer el mateix a ells.
Mònica Fernández
Hola de nou ;)
Moltes gràcies per aclarar-nos els teus motius.
A veure, si el motiu és no voler matar animals, llavors la cosa crec que és més complexa, és a dir, no es limita a deixar de menjar carn animal. D'entrada implica voler deixar de menjar també peix o animals d'origen marí o qualsevol producte derivat (hi ha moltíssim productes processats), per tant és molt important que parlis amb els pares i que us deixeu aconsellar pel pediatre/a i un/a dietista-nutricionista.
A més, si seguim ampliant la visió suposaria no comprar ni consumir productes d'origen animal... per exemple roba o sabates de pell, alguns productes de cosmètica, etc.
Sense la intenció de fer-te canviar d'opinió, t'animo a llegir el següent article. Jo també estic molt sensibilitzada amb la defensa dels drets animals i l'ecosistema, i personalment aquest article em va ajudar a tenir una visió més àmplia de la problemàtica:
">
Una altra opció seria fer una alimentació "flexivegetariana" segueix la mateixa pauta però inclou petites porcions d'aliments d'origen animal (i més de peix que no pas de carn), les persones que opten per una alimentació semivegetariana busquen un equilibri i allunyar-se d'extremismes. No sé si ho has valorat?
També et deixo un altre link a un blog amb més receptes vegetarianes:
">
http://www.dimequecomes.com/p/recetas-y-tecnicas.html
">
És d'una dietista-nutricionista especialitzada en alimentació vegetariana, la Lucia Martínez, té també un llibre que potser els interessa llegir als teus pares, és diu "Vegetarianos con ciencia":
" style="background-color: rgb(255, 255, 255);">
http://www.dimequecomes.com/p/vegetarianos-con-ciencia.html
Com pots veure és una decisió que afectarà a la teva vida i que necessites l'ajuda dels teus pares. Parla amb ells, informeu-vos bé i gaudiu molt del menjar.
Ara si, espero haver-te ajudat una mica més.
Mónica Fernández
consulta@acab.org
www.acab.org
Dream
Sobre l' article es veritat que menjar nomes vegetals tambe es maten animals per els insecticides i per la roba,pero desde petita els meus pares han volgut que menges tot ecologic, i que no portes roba en la que fan servir pell procedent d-animals. I sobre el tema del peix, en menjo perque sino la dieta seria molt incompleta i per la meva edat no es molt recomendable. Tambe volia dir que moltes gracies per tots el plats que m has enviat, a partir de dilluns els començare a fer.
Perdo per no poser accents esque estic escrivint amb un teclat ingles i no es poden posar accents.