Què puc fer amb un amic possessiu?
Hola em dic Marc i estic cursant 1r de Batxillerat. Aquest any m'he fet amic d'un alumne nou de la classe que és bastant possessiu en les amistats. És una persona agradable per conversar, però, té molt mal caràcter, i és molt nerviós i inquiet. M'ha comentat que alguns dels seus amics s'han enfadat amb ell per aquest motiu i li han demanat més espai, però ell no s'ho ha pres gaire bé. El cas és que jo sóc una persona molt tranquil·la, serena, reservada i independent i no encaixo gaire amb ell.
Ell m'envia missatges cada dia i a tota hora i com que jo acostumo a utilitzar poc el mòbil, ja m'ha retret això. No obstant , el més important és que no ho estic passant gaire bé ja que ell vol quedar gairebé cada dia per fer deures o estudiar, cosa que a mi m'agrada fer sol. Per tant, em veig obligat a quedar amb ell contra la meva voluntat i ajudar-lo a estudiar, ja que sinó s'enfada molt. I el dia que no puc quedar per qualsevol motiu, he de buscar una bona excusa, ja que sinó m'ho retreu a la cara. Tanmateix, és un noi que necessita estar envoltat de gent, i això fa que em senti empresonat i sense ganes de fer res, ja que tot el dia he d'estar amb ell. És una persona molt directa per dir les coses, i això fa que a vegades faci algun comentari que no em senta del tot bé.
Per altra bada, tampoc vull dir-li tot això ja que sinó, a part d'enfadar-se amb mi, em criticarà a la classe i es posarà en contra meva.
Què puc fer per tornar a ser jo mateix i deixar de quedar sempre amb ell?
Gràcies.
Estrella Dorca

Hola Marc,
Sembla ben clar que aquesta relació d'amistat no t'aporta res. Les relacions entre persones no poden basar-se en la pena o la culpa, ja que no és honest i a la llarga acaba deteriorant la relació.
Intenta buscar els teus espais, sé que és difícil, però has de tenir quan vols quedar amb ell i quan vols estar sol. Si s'enfada o t'ho retreu... recorda que és la seva inseguretat! Intenta relacionar-te amb altres persones, ja que això també t'ajudarà a enfortir-te! Si ets una persona amb totes aquestes característiques, no et costarà gens trobar altres persones amb qui quedar, parlar i compartir moments!
Una abraçada!
Laia Sala
Instagram: @teràpia25