Qui sóc?
Hola!!
No ser qui sóc!
Quan era petita sempre em vestia amb roba de nen, roba d'esport normalment, m'encantava i també deia que volia ser un nen.
Ara que sóc més gran jugo a futbol, m'agrada molt, i no vesteixo gaire modada, no m'agrada, amb suaderes i texans sempre.
Ara voldria tornar en aquells temps i canviar-m'he de sexe, ser noi. Però em fa mooolta por explicar-ho i de fer-ho.
Ningú sap tot això.
Necessito ajuda, gracies!
Estrella Dorca

Hola anònima,
Primer de tot m'agradaria que aclarim algun concepte: la forma en què vestim o les nostres preferències per alguns esports o, fins i tot, la nostra orientació sexual no ens indica quina és la nostra identitat de gènere. És a dir, si ens sentim noi o noia.
Ens podem vestir com més ens agradi, podem jugar al que vulguem, podem estar amb les persones que estimem i continuarem sent una noia o noi (Tal i com el nostre cap ens identifiqui) i això  sí que no ho podem canviar.
Si tu et trobes en aquesta situació en què el teu cap (la teva identitat) no concorda amb el teu cos (els teus genitals) i et planteges començar un trànsit cap a l'altre sexe, potser hauries de parlar-ne a casa, amb algun amic o amiga de confiança o amb el teu metge de capçalera. Quan ho comparteixes amb algú, aquesta angoixa sol disminuir i ens ajuda a prendre decisions més meditades.
Et deixo un link amb més informació sobre la transexualitat:
https://www.google.es/url?sa=t&
;rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjZod_aovzRAhXDIcAKHW9LBwcQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fw110.bcn.cat%2FDretsCivils%2FContinguts%2FMultimedies%2FGUIA_RECURSOS_TRANS.pdf&usg=AFQjCNGaKyPx0POBY_h8dt83IdAyzFcooQ">
;rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwjZod_aovzRAhXDIcAKHW9LBwcQFggbMAA&url=http%3A%2F%2Fw110.bcn.cat%2FDretsCivils%2FContinguts%2FMultimedies%2FGUIA_RECURSOS_TRANS.pdf&usg=AFQjCNGaKyPx0POBY_h8dt83IdAyzFcooQ
Una abraçada!!
Laia Sala
Instagram: @terapia25