Que fer per engreixar?
Hola. Tin 19 anys i un pes de 50 kg per una altura de 1,68.La familia i els amics em diuen que sóc massa prima i voldria saber que es millor fer per guanyar pes. No faig molt moviment,casi res i menjo poc.
Gràcies
Laura Medrano

Hola!!
Efectivament segons el que ens has dit que mesures i peses, tens un pes baixet. El nostre consell en el teu cas és que ho consultis amb el teu metge o metgessa de capçalera per a que t'indiqui si per qüestions de salut et cal pujar de pes o si no és necessari. No ens has comentat si et ve la regla amb normalitat o si tens problemes. En principi si tot funciona bé, pot ser que el teu cos tingui aquesta constitució i que no hi hagi cap problema amb el pes que tens; però si tens problemes amb la menstruació i no et ve, podria ser que un dels motius fos el pes baix.
A nivell general, per pujar de pes pots intentar fer els àpats més abundants i incorporant més quantitat d'hidrats de carboni (pasta, arròs, llegums, patates bullides, pa, cereals,...) i també fer un ressopó (menjar alguna cosa abans d'anar a dormir). En tot cas, la nostra recomanació principal és que ho consultis amb el teu metge o metgessa i així et podrà donar pautes més personalitzades.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org