Masturbació i regla
Hola, a veure tinc 13 cap a 14 anys i doncs encara no m'ha vingut la regla. Estic preocupada, també en vull masturbar i de moment nomes faig masatges al clítoris cosa que m'encaanta. En podries ajudar i dir-me com aconseguir que en vengui?
Estrella Dorca

Hola Desconeguda15,
Segurament al consultori de Sexualitat t'ajudaran millor, però intentaré contestar les teves preguntes.
Malauradament no tenim cap eina que ens faci créixer més ràpid. La regla arribarà al seu moment, cadascú va al seu ritme i el creixement de les persones no segueix sempre el mateix ordre. És a dir, és possible que primer creixin una mica els pits, després es desenvolupi el pèl púbic, després s'aixamplin una mica els malucs, després comencia canviar la veu, creixin una mica més els pits, aparegui pèl a les aixelles, arribi la regla.... Cada noia té un desenvolupament diferent. Pensa que la regla sol aparèixer abans dels 16 anys i per l'edat que tens, encara tens temps de marge sense preocupar-te!
Per altra banda, la masturbació s'ha d'anar descobrint. Si amb els massatges al clitoris hi trobes plaer, doncs és fantàstic! Ja aniràs introduint altres variants o altres fórmules, però disfruta del teu cos!! I recorda una cosa molt important: l'únic òrgan encarregat únicament del plaer és el clítoris. Les dones tenim aquest òrgan per sentir plaer, no el sentirem dins la vagina, perquè no hi ha prou terminacions nervioses per sentir-lo. Per tant, centra't en el clítoris ;)
Una abraçada
Laia Sala
Instagram: @terapia25