..........
Holaa, el meu dubte és que ja fa cosa de 6 mesos he començat a sortir moltissim de festa, surto cada setmana, algunes inclús 2 vegades i m'estic adonant que bec molt alcohol. Avans sortia de tant en tant i no em preocupava, pero ara encara que em plantegi no beure res, amb la gent i tal sempre acavo bebent i moltes vegades mes del compte, tot i no tenir realment cap problema important com per haver d'utilitzar la beguda per olbidar-me, és simplement per diversió i cada cop m'agrada més. El problema, i el motiu d'aquesta consulta, és que un dia em vaig emborratxar jo sola a casa, i moltes vegades estic a classe o a qualsevol lloc i tinc moltes ganes de beure. M'hauria de preocupar? Independentment de les consequencies del alcohol pel cos, es possible que pugui caure en una adicció tot hi no tenir problemes greus a casa? Gracies.
Estrella Dorca

Hola anònima,
Doncs la veritat, quan comencem a pensar en consumir alcohol entre setmana o comencem a beure estant sols... pot ser una senyal d'alerta que el consum se t'està escapant de les mans. Les addiccions tenen aquest mecanisme en què la persona no és conscient que comença a estar sota les seves mans. Jo de tu començaria a estar alerta i a prendre mesures.
Quines mesures pots prendre?
•  Fes una llista de la quantitat que consumeixes
• Intenta reduir-la la setmana següent.
• Abans de sortir de festa, marca't una quantitat màxima. Així et serà més fàcil regular-te i parar a temps.
• Demana ajuda a les teves amigues.
Si veus que tot i així continues tenint aquesta sensació de "descontrol" potser podries anar a un especialista que t'ajudi ;)
Una abraçada!
Laia Sala
Instagram: @Terapia25