grans de merd* quin fastic els i tinc jdrr
Holaa, mira hi ha gent que m'insulta perque tinc granets per la front i una mica per les galtes i no m'agrada gens!!! fins i tot m'han dit granosa i coses aixis, que podria fer per treureme'ls? el doctor em va dir que em dorarien 3 anys o aixi, ara tinc 13 anys i em van començar a sortir cuan tenia 12(cuan em va venir la regla), al febrer fare 14 anys aixi que ja faran 2 anys, però jo me'ls vui treure mes aviat, perque jo soc una nena molt guapa i tal (no es per ser creguda), i dons els grans m'esguerren la cara i les dents tambe, i vui alguna pomada o alguna cosa aixis perque perlomenys s'emesequin i no es veixin tant, jo tinc la mania de rescarme'ls i això fa que els tingui mes vermells, va haver uns dies que no tenia ni un però era al estiu, ara al hivern m'han tornat a sortir mes ajuda!!!
Mònica Fernández

Hola preciosa.
I gràcies per consultar-nos en Adolescents.cat!
Primer de tot, intenta no donar massa importància als comentaris que et puguin fer els altres, la gent que t'estima de debò no t'ho faria. Entenc que et puguin afectar, a ningú li agradaria, però has de ser més sàvia que les persones que t'ataquen, encara són immadurs, no han après a estimar i respectar als altres. Tot  i així,  no has de permetre que et facin comentaris com "granosa", procura defensar-te sense preocupar-te, si veuen que et molesten és molt probable que t'ho tornin a fer. I si no fan cas, hauràs de parlar amb els teus pares, professors/es, tutor/a de l'escola per a que t'ajudin.
Retornant al motiu de la teva consulta, has de saber que hi ha mols aspectes que incideixen en l'acne. El principal factor és la genètica. Hi ha persones que genèticament tenen més tendència a tenir-ne, amb això no podem fer res... ho sento!
Un altre factor són les hormones, per això segons el cicle menstrual podem tenir més o menys. Normalment quan ovulem (dies abans o el primer dia de regla) surten més granets.
Dius molt bé que a l'estiu estaves molt bé i ara t'han tornat,  doncs aquí tens un altre dels factors: l'època de l'any ens afecta. Normalment amb l'arribada de la tardor surten més...
Tot això s'agreuja amb l'adolescència perquè és l'etapa de la vida amb més canvis hormonals, pensa que afecta al voltant del 80% dels adolescents entre els 13 i 18 anys! Sí, ja veus que no és qüestió de dos anys... hauràs de tenir encara més paciència, caldrà acceptar que les coses són així i viure-ho amb ràbia empitjora la situació. Recorda't estimar-te sempre, incondicionalment :)
Bé, anem a la pràctica. Sabem que el fet que tinguis granes és tan habitual com natural i no el podem controlar gaire, no hi ha solucions miraculoses, tot i així podem seguir unes bones pautes per millorar i no agreujar-ho més:
• Mantenir una bona higiene de la pell. Renta't la cara amb aigua i un sabó neutre al matí i a la nit. Si et maquilles no oblides desmaquillar-te abans d'anar-te a dormir, així ajudaràs a que la pell respiri.
• Manté la pell ben hidratada i escull bé els productes: beu aigua quan tinguis set (i no altres begudes endolcides) i utilitza una crema hidratant, consulta a la farmàcia o als especialistes en la pell (dermatòleg). Hi ha molta varietat de cremes i maquillatge formulats específicament per a la pell jove amb acne (per exemple lliures d'oli o greixos en la composició), deixa't assessorar per aquests experts.
• Recorda que és molt important no "maltractar" els granets, possiblement per això estaran més vermellosos. Al fer-ho hi ha perill de deixar cicatrius permanents, per tant, millor no tocar-los massa.
• Dius que has consultat al teu doctor, tornar-hi! et recomanem que demanis per anar al metge o metgessa especialista (dermatòleg i/o endocrí) per valorar si t'aniria bé un tractament específic. Hi ha molts tractaments mèdics però també triguen temps en observar-ne la millora (a patir de dos mesos), requerirà que facis controls i seguiments periòdics amb l'especialista ja que són tractaments de llarga durada. Ara bé, poden resultar molt efectius!
• Seguir un estil de vida saludable: http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/piramide_alimentacio_saludable/
" target="_blank">alimentació equilibrada i activitat física regular.
• Un últim consell és que no li donis massa importància a l'acne i no deixis mai que això t'obsessioni. L'angoixa, l'ansietat, els nervis, la irritabilitat... són estats emocionals que tenen la seva afectació a nivell hormonal (segreguem hormones de l'estrès) i per tant, mantenir un bon estat d'ànim és un factor que incideix positivament en la teva pell: intenta relaxar-te i riure tot el que puguis!!!
• Guapa, dedica't un temps a seguir els nostres consells, parla amb els teus pares sobre això que et preocupa i sobre la possibilitat de consultar un especialista. Després espera't que arribin els efectes positius i sobretot no li donés més voltes al cap. Què et sembla?
Una abraçada forta,
Mónica Fernández
consulta@acab.org
http://www.acab.org
">www.acab.org