Siusplau, hem podeu ajudar a fer realizar el meu somni (urgent)
Hola!! !! Primer de tot dir-vos que m'encanta aquesta pàgina i el treball que feu!
Tinc 16 anys i faig taekwondo. Aquesta art marcial s'ha tornat imprescindible per mi. El 22 de gener, faig una competició i com que els combats van per pes, necesito si o si guanyar pes. Uns 2 quilos. Siusplau digeu-me que puc fer per guanyar pes en 3 setmanes🙇 Ni hos imagineu el important que és per mi aquesta competi! He buscat en molts llocs però no trobo res..
Moltisimes gràcies, enserio💖
Mònica Fernández

Hola Preciosa!!!!
Moltíssimes gràcies per voler el nostre
consell en aquests moments tan rellevants per a tu. Malauradament no et podem
donar la resposta que vols.
Entenc que estiguis tan apassionada pel que
fas i vulguis lluitar fins al final pel que creus, viure amb passió l'esport és
realment motivador i engrescador. Voler ser millor és una qualitat humana que
tots tenim extraordinària, ens mobilitza a desplegar tot el nostre potencial i
sentir-nos orgullosos de nosaltres mateixos. Això és genial i no ho has de
canviar mai.
Ara bé, has de buscar l'equilibri i no deixar
que aquesta passió et mengi el cap i envaeixi altres àrees de la teva vida com
l'escola, la família, els amics, l'amor, la creativitat, l'art, la cultura, la
saviesa...  Quan dius "s'ha tornat
imprescindible per a mi",  significa que aquest esport ha començat a agafar
massa protagonisme en la teva vida. I has de saber que l'única protagonista que
ha d'haver-hi ets tu. És sa voler cuidar-se i voler gaudir de l'esport però és
una obsessió que l'esport sigui el més important a la teva vida, que arribi a ser el teu
propòsit de vida! i tot giri al seu voltant, ho entens oi?  Et convertiràs en una persona dèbil, molt
vulnerable emocional i psicològicament ja que la teva sensació personal de
benestar, pau, felicitat, alegria, confiança, autoestima està  depenent
excessivament dels resultats esportius. El control no ho tens tu, ho té l'esport.
Pensa que realment els bons esportistes
necessiten ser forts mentalment i han de saber pensar estratègicament en el seu futur, atès que
els bons resultats són mèrit de tenir paciència, il•lusió, treball continuat, persistència i
estima incondicional.  Si comences a posar
per davant els resultats esportius a la teva salut i benestar, els problemes no
trigaran en arribar. Si realment t'estimes el taekwondo i vols ser una gran
esportista llavors dona't permís per no estar ara preparada per a la competició, sé honesta amb tu i no vagis en contra teu (honra el teu cos), com també treballa des d'ara amb molta estima i saviesa per poder estar-ho en un futur, en les
millors condicions.
Dit això, (i perdona'm pel sermó!) podem donar-te els consells i pautes habituals adreçades a les persones que estan primes i volen cuidar-se:
• Segueix
una alimentació SUFICIENT i equilibrada. Hi ha aliments que s'han de menjar més
quantitat i a diari, i d'altres que s'han de menjar ocasionalment, de tant en
tant (un cop a la setmana o al mes). Una regla bàsica és: incrementa el consum
d'aliments d'origen vegetal com les llegums, l'oli d'oliva i la fruita seca i
dessecada. Trobaràs molta més informació a través d'aquest link:
•  Manté
un bon estat d'ànim. Les persones tristes, preocupades o més nervioses tenen
més problemes amb la gana i el seu pes. Per això és important que no deixis de
sortir amb els amics i amigues i riure tot el que puguis. Si pateixes, demana
ajuda per aprendre a gestionar el teu malestar i donar-li sortida de manera saludable.
•  No
descuidis les teves necessitats. Si estàs molt distreta o ofuscada pots oblidar-te de
connectar amb les senyals de gana i, per tant, menjar menys del que et
convindria. Connecta amb el teu cos i estómac durant el dia, en diferents
moments, per comprovar si comences a tenir gana. Si és així pensa què
t'agradaria menjar que t'aporti energia sana i nutritiva? Seria una bona idea
portar sempre a mà una bossa amb ametlles, nous, avellanes, festucs, pipes (amb
poca sal)..., o figues, prunes, panses... per aquests moments de gana. Hi ha
tanta varietat de fruita seca i dessecada que trobaràs les que més t'agradin.
Els esportistes segueixen molt aquest consell :)
•  En
lloc d'intentar saturar-te o atipar-te als àpats principals, potser t'ajuda més
anar menjant al llarg del dia fins estar saciada, que no t'importi fer-ho tantes
vegades com fam tinguis. Et podria anar bé fer 6 àpats al dia amb un petit
ressopó abans d'anar a dormir, com un got de llet o un iogurt amb mel.
•
Segueix fent activitat física o esport, sense que sigui en excés o
esgotador,
que sigui en bona companyia, entre amics i amigues i et resulti
entretingut
. L'esport regula molt bé el nostre cos, les persones que estan més
grasses s'aprimen i les que estan més primes s'engreixen: regula l'estrès, obre
la gana física i al incrementar la massa muscular et veuràs més ample. A més,
millorarà el teu estat d'ànim i t'ajudarà a dormir millor.
•  Busca
temps per relaxar-te i descansar. Dorm entre 8 i 10 hores.
Com abans t'he dit,
un excés de tensió accelera el metabolisme del cos: crema més energia, tanca la
gana i estaries per tant més prima.
•  I si
hi ha alguna cosa que et preocupa parla sempre amb algú, no t'ho guardis,
demana consell als teus pares, entrenador/a o professor/a d'educació física, metge...
En resum, hauries de asserenar-te,
desconnectar del taekwondo una mica, sortir amb els amics i amigues i riure tot
el que puguis. Si tens gana entre els àpats menja fruita seca o dessecada, aporta molta energia saludable.
Una forta abraçada i et desitjo una bona entrada d'any, amb independència del taekwondo :) Sé que ets una noia genial i trobaràs la manera de ser feliç malgrat tot.
Mónica Fernández
http://www.acab.org
">www.acab.org
consulta@acab.org