Problema físic de salut? no
Hola, tinc una consulta, estic prima, no arribo als 40 kilos, me mare amb porta al metge per les revisions i etc... i amb diuen que menjo be i tot aixi que no amb preocupi, lo que passa es que es la meva constitució, pero esclar, jo se que no soc anorexica ni re obviament pero esque no tinc xixa, voldria engordar perque amb quedesin millor els pantalons i tot, he estat molt baixa d'autostima pel fet danar a comprarme pantalons i que la talla 32 amb 14 anys que tinc amb vagi petita, o de la cintura be pero de les cames amb fagin bosses. M'agradaria pujar de pes. Que tal i com u dic sembla que jo tingui un problema amb al meu cos, pero no esta be, l'unic es engreixarme un pel mes (no faig esport)
Sabeu alguns aliments amb els quals pugui aconsegui el meu objectiu????
Ara que be el any nou i tot....
Moltissimes gracies, us estimooo!!!!
Mònica Fernández

Hola Preciosa!
Gràcies per escriure al consultori d'Adolescent.cat.
Com bé dius, és molt probable que tinguis una predisposició genètica a estar prima i això et fa tan difícil engreixar-te. El teu cos sap que està sa i no creu necessari agafar pes. És important que no comencis a alterar la teva alimentació ni el teu cos pel teu compte ja què a la llarga es pot tenir més problemes de pes i inclús problemes amb l'alimentació.
Hi ha una condició imprescindible per poder aconseguir millorar realment i per sempre el cos: ACCEPTAR-LO i ESTIMAR-LO INCONDICIONALMENT.
Dit això, et cometem alguns consells generals:
" target="_blank">Link
• Manté un bon estat d'ànim. Les persones tristes, preocupades o més nervioses tenen més problemes amb la gana i el seu pes. Per això és important que no deixis de sortir amb els amics i amigues i riure tot el que puguis.
• No descuidis les teves necessitats. Si estàs molt distreta pots oblidar-te de connectar amb les senyals de gana i, per tant, menjar menys del que et convindria. Connecta amb el teu cos i estómac durant el dia, en diferents moments, per comprovar si comences a tenir gana. Si és així pensa què t'agradaria menja que t'aporti energia sana i nutritiva? Seria una bona idea portar sempre a mà un bossa amb ametlles, nous, avellanes, festucs, figues, prunes o panses per aquest moments de gana...hi ha tanta varietat de fruita seca i dessecada que trobaràs les que més t'agradin. Els esportistes segueixen molt aquest consell :)
• En lloc d'intentar saturar-te o atipar-te als àpats principals potser t'ajuda més anar menjar al llarg del dia fins estar saciada, tantes vegades com ganes tinguis. Et podria anar bé fer 6 àpats al dia amb un petit ressopó abans d'anar a dormir com un got de llet o iogurt amb mel.
• Comença a fer esport, sense que sigui en excés o esgotador, que sigui en bona companyia, entre amics i amigues i et resulti entretingut. L'esport regula molt bé el nostre cos, les persones que estan més grasses s'aprimen i les que estan més primes s'engreixen: regula l'estrès, obre la gana física i incrementarà la teva massa muscular i et veuràs més ample. A més, millorarà el teu estat d'ànim i ajudarà a dormir millor. No ho dubtis, pregunta't què t'agradaria començar a practicar?
• Busca temps per relaxar-te i descansar. Dorm entre 8 i 10 hores. Com abans t'he dit, un excés de tensió accelera el metabolisme del cos: crema més energia i està per tant més prim.
• I si hi ha alguna cosa que et preocupa parla sempre amb algú, no t'ho guardis, demana consell als teus pares, professor d'educació física, metge...
• Hauràs de tenir molta paciència i donar-te temps per seguir creixent. Si estimes el teu cos tal com és, fas activitat física per enfortir-lo, l'alimentes amb energia saludable i nutritiva i li dones molta alegria: t'asseguro que en pocs anys el teu cos t'encantarà.
Una abraçada i espero que aquests consells et siguin d'interès.
Mónica Fernández
Psicòloga
consulta@acab.org
www.acab.org