Mugrons sortits
Hola!
Al Gener farà dos anys que em van sortir com uns mugrons més grans del normal i vaig buscar per internet i vaig veure que es normal a l'adolescència i que al cap d'uns mesos et marxa. Al veure que no em marxava baig buscar informació i es diu ginecomastia. Hi ha alguna dieta o algu per arreglar-ho? perquè em fa molta cosa per exemple treure'm la samarreta sobretot a la piscina i sempre em fa molta cosa i quan em miro al mirall no m'agrada com estic. M'agradaria estar normal com els altres. L'única solució és operar-se? pq he mirat quan val i es molt car i no tinc prouta pasta. Ajudeu-me siusplau! Moltes gràcies.
Laura Medrano

Hola!!
Pel que comentes dedueixo que ets un noi, però si no és així disculpa'm ja que no ens has concretat si ets noi o noia.
Bé, tens raó que la ginecomàstia és el desenvolupament anormal de les glàndules mamàries en els homes i això ve a significar que és quan els pits es desenvolupen més del normal. Habitualment en els adolescents això passa per un tema hormonal i sol marxar amb uns mesos (també pot passar més temps), però en tot cas el nostre consell és que com que és un tema que et preocupa, ho consultis amb el teu metge o metgessa de capçalera per a que et confirmi o no de què es tracta.
En el cas que tinguis raó i sigui ginecomàstia, potser et poden recomanar algun tipus de tractament que no sigui operar-te, però sempre ha de ser un metge el que et recomani una o altra cosa. No hi ha cap dieta per a tractar la ginecomàstia, a no ser que tinguis sobrepes o obesitat.
El que sí que m'agradaria aconsellar-te és que no deixis que això t'acabi afectant a la teva autoestima i encara menys que deixis de fer coses guais per vergonya de treure't la samarreta o de que la gent s'hi fixi. És probable que tu t'hi fixis més que no pas les persones del teu entorn. Si tu li treus importància i fas veure que no t'importa, a la gent també li donarà igual i no s'hi fixaran. En canvi, si et comportes d'una forma rara per "evitar" que es fixin en tu, segurament cridaràs més l'atenció i aconseguiràs el contrari del que pretenies.
Una abraçada molt forta i demana visita amb el teu metge o metgessa, sense vergonya que no ets l'únic a qui li passa això.
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org