Estic bé?
Hola!
no estic gaire agusta amb el meu cos: medeixo 1'76 i peso 68 faig esport cinc vegades a la setmana (patinatge) i preparació física un cop a la setmana. Veig a altres amigues que pesen 55kg i medeixen 1'65 i clar veig que jo no esti bé i tampoc em veig bé. El meu pes és correcte?
Laura Medrano

Hola!!
Segons el que ens has dit que mesures i peses, el teu pes està dins la normalitat així que has d'intentar no preocupar-te ni capficar-te amb el tema. Comparar-nos amb les amigues és una cosa que moltes persones fem però que no hauriem de fer tant, ja que sempre acabem sortint malparats...
Com que tots som persones diferents, el lògic és que cada un tinguem un cos diferent i per tant un pes diferent. La clau està en que en funció de la nostra alçada tinguem un pes que sigui saludable i que estigui dins els límits de la normalitat. En el teu cas això es compleix perfectament.
A més d'això, pel que dius a la teva consulta, ets una noia molt activa i fas molt esport així que el pes que tens segurament és el que per genètica et toca tenir. Suposo que hauràs sentit a parlar del metabolisme, que és el que ens regula el nostre pes i forma corporal. El metabolisme no podem canviar-lo ni escollir-lo (igual que no podem escollir quin color d'ulls tenir o si els nostres ossos són més llargs o més curts).
El nostre consell és que t'acceptis tal i com ets i que no et comparis amb els demés. Cadascú som diferents, ni millors ni pitjors que els altres.
Una abraçada i bona entrada al 2017!!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org