Tinc un transtorn alimentari?
Últimament m'afarto a menjar quan estic sola a casa, i sembla que la meva panxa no tingui fons. Normalment agafo alguna peça de fruita, seguidament m'inflo a pa, o algun gofre que pugui trobar, o fins i tot formatge, cereals, etc... no se com pararho, no ho se controlar. Després de tot això normalement no em provoco un vòmit a no ser que realment em trobi malament de tant menjar.
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori.
Bé, amb la informació que ara tenim no podem dir-te que si que tens un trastorn alimentari però malauradament tampoc et podem dir el contrari.
Per el que expliques, fa un temps que en determinats moments menges bastant i tens la sensació del buit a l’estomac tot i menjar. Penso que és molt positiu que no et provoquis el vòmit.
A vegades, quan estem passant per moments complicats intentem evitar les sensacions o emocions desagradables a través del menjar o altres coses que ens distreuen. No sé si et quadra, si creus que ha passat alguna cosa que no t’està fent sentir bé…
Ara mateix el que et recomanaria és que si vols vinguis un dia a l’ACAB (www.acab.org) a parlar amb nosaltres. Penso que si et coneixem i ens expliques una mica més que t’està passant et podrem ajudar.
El primer és saber que quan més vulguis controlar el que menges més cops et descontrolaràs. Has d’intentar no controlar-ho i buscar altres estratègies.
Si el que veus que et passa és que tens ganes de menjar quan estàs avorrida el que has de fer és buscar altres opcions, per exemple:
-anar a fer esport
-quedar amb una amiga
-pintar mandales
-fer manualitats
-mirar una sèrie
-etc.
I una altre cosa que et podria anar bé és agafar un full en el que apuntis els cops que vols menjar fora dels àpats. Posa un quadre on posi “tinc gana” i un altre “tinc ganes de menjar perquè em sento….”.
Donat 5 minuts abans d’anar a buscar menjar per pensar i posar una creu a una de les caselles. I si és a la casella de “tinc ganes de menjar” fes una creu i apunta com et sents en aquell moment o que estàs pensant i aleshores en comptes d’anar a la cuina surt de casa i ves a donar una volta, o fes qualsevol de les coses que hagis apuntat com alternatives. Sembla una mica complicat però ja veuràs que és fàcil de fer i molt útil.
Espero que això et pugi ajudar i ja saps que ens pots trucar i estarem encantades de parlar amb tu.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga