Alimentació en els dies de regla
Bones! Tinc un dubte sobre l'alimentació en els dies que tinc la regla.
La meva regla és bastant irregular, hi ha vegades que em baixa 7 dies o més, d'altres que només 1 o dos... el cas es que hi han vegades que tinc la regla que tinc moltíssima gana a totes hores, i la meua panxa sembla un pou sense fi.en canvi, altres dies a la mínima que menjo una amanida petita per sopar o dinar ja estic molt plena, i a vegades no m'ho puc ni acabar? Això és normal?
Laura Medrano

Hola!!
La veritat és que la regla és una revolució hormonal que a cada persona li afecta d'una forma diferent. Segur que has sentit a dir (i potser també et passa) que hi ha noies que quan tenen la regla tenen canvis d'humor sobtats i que tot els hi afecta més,... També hi ha persones a les que els hi afecta a la sensibilitat del tacte i que quan tenen la regla els hi fa més mal el cuir cabellut, o tenen els pits més sensibles,... També n'hi ha d'altres a qui els hi afecta a la digestió (poden tenir restrenyiment o bé diarrea) i altres a qui els hi afecta a la gana. Com veus, tota una revolució.
En el teu cas pel que expliques t'afecta a la gana i hi ha vegades que et dona per tenir-ne molta i altres per no tenir-ne gaire. Si aquests fets coincideixen amb els dies que tens la regla o els dies d'abans, molt probablement sigui aquesta la causa i si, podríem dir que entra dins dels efectes "normals" de tenir la regla. El meu consell és que no li donis massa importància però que els dies que no tens gaire gana facis l'esforç de menjar alguna cosa a tots els àpats per a que no tinguis una baixada de defenses. Per sort la regla només són uns dies i quan marxa, tot torna a la normalitat.
Una abraçada!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org