Sóc paticorta i estic molt acomplexada
Hola tinc 14 anys, estic molt acomplexada pel fet que sóc paticorta, hi ha gent que no ho veu pero jo si. Encara que em posi talons em veig desproporcionada... no sé què fer. A sobre tinc les cames groses per la musculatura ja que faig molt d'esport i tinc constitució atlètica, penso que si les tingues fines pot ser no es notaria.
Hauria de fer alguna dieta? Què puc fer perquè se'm vegin les cames llargues?
Laura Medrano

Hola!!
El primer que m'ha cridat l'atenció quan he llegit la teva consulta és aquesta frase: hi ha gent que no ho veu pero jo si. Saps per què? Segurament el "problema" no és que tinguis les cames curtes o desproporcionades, sinó que tu ets molt crítica amb tu mateixa i et veus així. Això se'n diu "distorsió de la imatge corporal" i és normal que a tothom ens passi una mica (tendim a veure'ns pitjor de com realment som), però si aquesta distorsió t'acaba afectant a la teva confiança i a la teva autoestima, et recomanem que intentis demanar ajuda per a millorar la imatge que tens de tu mateixa.
Com bé sabràs, les cames (igual que la major part del cos humà) les tenim d'una forma o altra en funció de la nostra genètica i constitució física i amb això no podem fer-hi canvis. Les persones no podem triar quan volem mesurar, ni de quin color tenir els ulls, ni si volem un nas més gran o més petit. Toca acceptar-nos tal i com som i aprendre a veure la part positiva d'allò que no ens agrada de nosaltres mateixos. No et cal fer cap dieta, a no ser que tinguis sobrepes o obesitat. Si és així, t'aconsellem que vagis al teu metge o metgessa per a que et donin pautes a tu i a la teva família. Si aquest no és el cas, el consell que podem donar-te, a part de que comencis a estimar-te i a valorar-te tal i com ets, és que busquis estils de roba que creguis que et queden millor i t'estilitzen les cames. Una bona opció, com tu dius, és posar-te sabates o botes amb una mica de tacó. així semblarà que tens les cames més llargues. Un altre truc és que compris pantalons que s'ajustin a la teva cintura ja que així semblarà que les teves cames comencen més amunt i per tant que són més llargues. També diuen que els pantalons amb ratlles verticals ajuden a estilitzar i també la roba de colors foscs. De totes formes no hi ha una norma general i es tracta de que vagis amb la roba que et sentis més còmode.
Esperem haver-te ajudat! Bones festes guapa!
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org