TRASTORN ALIMENTARI?
Hola!
M'agradaria saber si és normal menjar entre hores sense tenir ganes de menjar. És un tema que em preocupa molt, perquè hi han vegades que no menjo gaire (quasi no menjo) a l'hora de dinar o sopar i abans d'anar a l'escola, no esmorzo perque em dona ganes de vomitar i em fa sentir malament. la meva metgessa diu que haig de menjar encara que no vulgui pero jo no mengo. el curs passat no menjava gaire a casa (em refereixo a esmorzar, dinar i sopar), i al pati de l'escola, quan tenia un entrepà de mortadela o un criossant sempre el tirava, només menjava fruita, i vaig baixar molts quilos en poc temps. finalment el que us vull dir es que sento que ara em tornara a passar el mateix que el curs passat, perquè ara tampoc menjo gaire i el qeu he dit al principi: és normal menjar molt entre hores. em preocupa perquè ara a casa em reconeixen com la que esta menjant a totes hores.
Gràcies!
Laura Medrano

Hola Ibi!!
En primer lloc m'agradaria donar-te les gràcies per confiar en nosaltres i escriure'ns al consultori.
Comentes que la teva metgessa et diu que has de menjar tot i que no et vingui massa de gust i la veritat és que té raó. L'alimentació és bàsica per a una bona salut i dels aliments és d'on obtenim l'energia per a poder fer coses, per aprendre, per desenvolupar-nos física i intel·lectualment... Si parlem del que és i no és normal, puc dir-te que el normal és que un adolescent tingui gana. Si tu no en tens, potser caldria intentar esbrinar, junt amb la teva metgessa, quin és el motiu.
Si no fas els àpats principals de forma correcta i menges suficient, és normal que després entre hores mengis, ja que encara que no en siguis del tot conscient, el teu cos necessita que li aportis energia. Baixar de pes quan s'està a l'adolescència no és el correcte, ja que el lògic és que si ens estem desenvolupant i estem creixent, cada cop siguem més alts i per conseqüent, pesem més. Baixar de pes en aquesta etapa de la vida doncs, no és saludable (a no ser que hi hagi sobrepes o obesitat i un metge hagi recomanat perdre pes).
Et proposo que a partir d'ara intentis fer els àpats (esmorzar de casa, esmorzar de mig matí, dinar, berenar i sopar) amb normalitat i menjant les quantitats correctes i ja veuràs que quan portis uns dies amb aquesta rutina, deixes de menjar entre hores. Així aconseguiràs que el teu cos es reguli i normalitzar la teva alimentació. És molt més saludable fer els 5 àpats correctament i amb una alimentació saludable i variada que no saltar-se àpats, llençar els aliments o menjar entre hores.
Fes la prova i a veure què tal funciona. De totes formes, si vols pots donar als pares el nostre telèfon (93 454 91 09) i direcció de pàgina web (www.acab.org) per a que es posin en contacte amb nosaltres i els puguem informar sobre els dubtes que tenen i donar consells sobre una bona alimentació.
Una abraçada Ibi,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org